Alla inlägg den 15 september 2010

Av peggan - 15 september 2010 10:22

  Ja, så är väl hösten här då, gäller att utnyttja varje sekund till hundträning, minns allt för väl vintern som passerat! Tänk så mycket snö det var! Lilla Gaia på bilden fick vi skotta små gångar åt på tomten så det fanns lite rum att rasta sig på, blåsan är ju inte så tålmodig när man är liten! Snöhögarna nådde mig till axelhöjd! Gaia älskade att klättra upp och ner i snön men INTE JAG!  

Hoppas verkligen det blir max 1 dm. snö i år, lagom tycker jag.

I söndags hade vi Högrespår på klubben, fyra hemmahundar deltog varav tre blev godkända. En hund blev uppflyttad, en jättetrevlig Schäfertik med lika trevlig och duktig förare, grattis till dom!   


Vi hade det lite kämpigt då det krävdes marker till två reservspår, det händer ju inte ofta precis och våra marker vi kan använda krymper ju år från år men vi fick till det bra fast vi förstås blev försenade. Som vanligt när man är tävlande blir det väntan och väntan, nu blev det ju mer väntan än vi tänkt oss så ett plus för alla trevliga tävlande som tog det med jämnmod.

Det som var extra roligt var att alla hundar som var kvar till uppletandet gjorde jättefina jobb! Alla hundarna jobbade på och hittade fyra föremål! Jättekul, det brukar ju annars vara lite si och så med det momentet på tävling då hundarna kan vara lite trötta i huvudet och nosen.  


I går hade vi kursavslutning på appellkursen, tänk så fort det går!

Alla hundar och förare har varit helt underbara och roliga att jobba med!

Några är på gång att tävla i höst och en har redan gjort debut med fint resultat. Jag ser fram emot att följa deras framsteg, det kommer nog att gå bra för många av dem. Vi instruktörer fick en fin present av några kursdeltagare,   tackar ödmjukast! Det kommer kännas lite tomt nu utan kursdagarna men i Oktober har jag kortkurs i brukslydnad lägre-elit samt ska även ha en dag med uppletandekurs i November så det rullar på.

OCH! Sedan har jag mina egna raringar att träna!! prioritet nummer ETT!!! 


Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards