Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Vila är överskattat!

Av peggan - 23 juli 2012 18:15

Ja, det hoppas jag i alla fall för nu är det semester och fullspäckad är den!

Mycket på gång med hundträning! Bästa veckan stundar med kennelläger, massor av goa människor och hundar och full fart från morgon till sena natten!

Gubben min håller sig hemma, förbereder inför målning av huset som direkt avlöser lägertiden!

Därefter mer hundaktiviteter så klart, ska försöka rodda lite i hemmet också om tid finns mellan fulla rullen!


Så därför hoppas jag nu på att vila är överskattad för det blir det inte mycket av alls!


Vi har haft trevligt besök på klubben av medlemmar från andra klubbar, vi som värdpar fixade ett uppletande lite tävlingsmässigt och sedan körde vi alla igenom brukslydnaden i respektives klass.

Fika, hembakt och goda smörgåsar slant ner, hungrig blir man av hundträning!


Försökte mig på en högretävling till  på Heby BK, hade bara 3 och slut med så vi bröt efter uppletet då ingen chans fanns på uppflytt, matten var väldigt trött och ganska lång resa hem!

Trevligt upplägg med trevliga funktionärer var det!

Fick bo hos goa kompisen Lena med full service, värsta lyxhotellet! Tack vännen! Du vet att jag gärna bjuder igen!


Med vad jag märkt på Gaia så fungerar nosen sämre och sämre, kontaktade bästa veten och nu behandlas fyrfotingarna för noskvalster, ska bli spännande och se om pinnarna hittar tillbaka nu efter 2 behandlingar och om tempot på spåret återgår mer till full rulle än att kunna gå med lös lina!


That´s all folks!  

 
 
annika

annika

25 juli 2012 12:30

jupp vila är för töntar!! =) hahaha Njut nu av semestern ,för den är du sååå värd! och hoppas lilla näsan blir bättre på tösamajaGaia

http://annikasvovvar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards