Alla inlägg under april 2013

Av peggan - 20 april 2013 16:14

 


Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!


 


Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten!

Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 12 plusgrader!

Humlan som inte förstår att man inte kan flyga med dennes förutsättningar surrade förbi, Sädesärlan har kommit tillbaka ända från Afrika och vinterkläderna fick stanna hemma!

Underbart!


Just nu har jag jobbarhelg, lite svårt att sova på dagrana, kropp och själ vill ut i solen istället!

Vi har haft planeringdagar på Smådalarö Gård i veckan med jobbet. Som vanligt väldigt trevligt och massor av bra tankar och idéer. Toppenjobbarkompisar har jag, alla är viktiga, allas tankar respekteras och tas på allvar och så massor av skratt och värme med det! Vilket gäng!


En avslutande bild på Chilla som verkligen kan Chilla mellan anfallen!


 

Ha det gott!

  

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.


Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt på, nyttigt!

Många avdrag på betyget beror ju inte så sällan på oss förare, sedan kan det ju ibland vara behövligt att hjälpa hunden för att kunna få ett betyg!

Lite skärpning i min träning kan behövas, ska bara få hunden med på tåget! Idag var hon i sin egen värld när vi tränade lydnad!  


Jag har även varit och tittat till tävlingspåret inför vår tävling och det är knappt framkomligt! lade ut ett spår på skrå i söderläge där kanske 30% var barmark och här skötte sig vovvan helt utmärkt! Lite slet hon i övergångarna is-snö- lössnö och blask men på barmarken var det inga problem. Fullt påsläpp och alla pinnar! Dutti liten vovva!

Kanske fick jag ut ca 750 meter så inte var det långt men hade ingen lust att vada i snö upp till knäna!


Får se hur det blir med tävlingen, bara 1 1/2 vecka kvar, kanske får klubben flytta fram den, vi får se.


Hur som helst har en del flygfän vaknat dagtid och solen skiner för fullt!

Snart har vi barmark! Äntligen!

  

ha det gott!

  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards