Alla inlägg den 1 september 2010

Av peggan - 1 september 2010 13:25

   

Vilken start på September! Strålande sol och sommartemperatur, helt underbart!

Riktigt varm och svettig blev jag efter att ha varit ute med vovarna, hoppas hela September blir så här varm, solig och ljuvlig!


Ett moln på himlen finns det och det är att tvättmaskinen inte är helt inkopplad ännu. När den skulle installeras visade det sig att slangen till vattnet inte passade!!!! -Fattar ingenting, borde ju vara standard att de skickar med olika kopplingar tycker jag! Så......... nu är jag belamrad med tvätt igen, verkar vara en kvinnas lott här i livet att slåss med tvätthögar.


I måndags var det öppen träning som vanligt på klubben, inte lika mycket folk som det brukar men lika trevligt. Nu har jag börjat ta med Gaia i platsliggningen men ställer inga krav utan lägger henne där, stannar nära och belönar ofta. Det går över förväntan, hon ligger lugnt och fint men kan ändra lite läge ibland. Duktig liten tös!  


I går var det kurstime igen, det blev fokus på apportering och framförgående som är det kursare och hundar har svårast för. -Tyckte de skötte sig jättebra i går och tränade mer rätt vilket borde ge goda resultat i slutändan.


Några har anmält till appelltävlingen i oktober, ska bli så spännande och se hur det går, håller ju alla tummar för dem förstås!


Innan kursen körde jag och B. lite rapportövningar. Gaia har fått springnoja just nu, kutar fram och tillbaka, fram och tillbaka, har inte tid att stanna!  .

Jag bryr mig inte så mycket, låter henne hållas, det ska ju vara lite springtok i hunden om den ska gå rapport, får se hur det utvecklar sig framöver.

Ja, sen har vi ju den blivande stjärnan också, naturligtvis inte min utan B:s hund, som går från klarhet till klarhet! Här försvårar vi med appellsträcka och svår terräng genom tung skvattram x 2 och där kommer hon den lilla svarta farande som en galning, håller sig snyggt i sträckningen och klarar det helt suveränt! Det var så jag blev tårögd! Skrämde väl i väg hela skogens vilda bestånd när hon kom dundrande som jag skrek av lycka!  !!

En ganska grön och ung hund med ett tigerhjärta och fokus redan nu, -väntar mig stordåd av henne och hennes matte!


I dag på förmiddagen tränade jag lydnad med A och T, dom tjejerna är så ambitiösa och snabba att lära, har dom ju på appellkursen också.

Jag tyckte de klev fram några steg idag med lite tips och trix, ser så lovande ut för framtiden! Mycket är ju redan klart mest lite slutfinish kvar att putsa på men det är ju faktiskt den biten som är marigast.

Hoppas dom tyckte de fick lite hjälp med det.

 I natt väntar jobb igen, har ett extra pass, kommer ju lägligt nu att få in extraslantar efter inköp av tvättmaskinen.

Ha det bäst där ute i solen ni som får njuta av den!

  



Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards