Alla inlägg under maj 2012

Av peggan - 31 maj 2012 17:39

Här har det varit bloggtorka!

Lusten har inte infunnit sig att skriva, tycker inte jag hade något att berätta!

Så är det ibland!


Vad har hänt nu då?

Gaia har tävlat högrespår 2 gånger till, sprack på spåret på hemmatävlingen, Råbocken vi drev framför oss fick högre prioritet än spåret.... så 5 små pinnar och sedan tack och hej då.

Runt spåret med fullt av pinnar kom vi på Sosu, dåligt påsläpp dock men annars så noga och fint!

Väldigt trevligt och roligt spår var det också, lite hit och dit, olika terräng och blötmark! Vovvan tyckte det var kul!

Sen kom uppletet, inte Gaias bästa!

Hon hittade 2 av 3 föremål men hade för mycket stopp för ett gk betyg, 0/5!

Domaraspiranter var med och de + domare jagade efter oss när vi gjorde förflyttningar vilket inte Gaia riktigt klarade av, blev störd i fokuset och visste inte vad hon höll på med! Behöver verkligen träna på det!


Lydnaden var det sämsta vi gjort! Gaia trodde agilitihindren skulle komma och äta upp henne så där låg hennes fokus! Ojoj, ja , se unga hundar i sina faser! Nåja, lydnaden var över uppflyttningsgränsen men totalen var långt ifrån!(25 poäng)


Just nu håller jag en tävlingskurs i lydnadsklass 1 & 2, helt underbara, vetgiriga, arbetssamma elever har jag! De jobbar till tusen, har egna åsikter och tips till varandra och blir mer och mer självgående vilket för mig är så viktigt!


Om inte jag kan få eleverna att hjälpa varandra, fundera, analysera och ha fantasi då tycker jag att jag har misslyckats! Hur ska de annars kunna gå vidare och träna för tävling?


Själv laddar jag för en lydnadstävling inom en snar framtid, just nu är sitt i grupp och vittringen (som förut gått klockrent förstås) inte på rätt sida i min bok men jobba,jobba vidare, vi har några veckor till godo så får vi se! Fjärren är inte heller på topp, tar lite mark där men, men, vi kämpar på!


Övriga hundar mår fint, familjen med.

Kompisen tävlar elitspår i helgen, kanske kommer första certet! Håller tummarna som publik och stödjande kompis!

Ha det gott!  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards