Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Spårdag

Av peggan - 6 juni 2012 20:06

Idag firades Nationaldagen i spårskogen. Vi var ett gäng på 6 personer som tränade.

Till Gaia gick jag själv, ville ställa till det lite efter råbocksincidenten, lade en cirkel samt hade förledning på slutet av hund/människa, ja det planerade då! Mer förledning blev det i form av mountainbikeåkare och familj med lös hund och pinnkastning och då på påsläppet (sedan såg jag inte vart de tog vägen.)


Och blev det tillställt då? Nääää! Inte en avvikelse från spåret! Fullt påsläpp, alla pinnar, snabb koll på konstigheterna men fullt fokus på eget spår! Duktig tös! Nästa gång får det bli svårare störningar till lilla damen!


Chilla fick ett spår som hon löste galant! Gasen i botten, alla grejor och skitlycklig liten Chilla!


Mysan fick ta ett spår en annan inte klarade, låååång liggetid men se Mysan hon kan hon! Vi trillade runt så fint! Först följde hon hundens spår men sedan vittrade hon in rätt och fick med sig pinnarna! Tänk vilken duktig spårhund hon har blivit, mattes  !


Vi körde uppletande också, Mysan hade svårt med högra hörnet men annars fint! Gaia hade samma problem men skötte sig annars riktigt bra, råkade tyvärr bli ett byte av föremål men jag bråkar inte om det, huvudsaken hon vill ut och jobba.


Kvällen har innehållit en trevlig grillmiddag med tillhörande röd dryck.

Nu är det snart dags för kvällsrundan med vovvarna och därefter Grace Anatomi!


Gaia



   

Ovan Mysan!


Chilla

 

  

 
 
Ingen bild

momo

6 juni 2012 21:21

härlig dag du haft ...Grey's....Peggt....:)) så stor den lilla Chilla har blivit. ha de fint. kram

 
Ingen bild

Annika

7 juni 2012 00:27

Åååå är så avis.. nu va det länge sen vi tränade.. Hua tiden bara rinner i väg. Va skoj att Gaia löste sina problem och så hoppas vi att råbocken har annat för sig nästa tävling! ååå Chilla... ja vad säger jag.. jag blir ju bara sååå kär...
Kram från Knas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards