Direktlänk till inlägg 16 november 2012

I mörker

Av peggan - 16 november 2012 17:19

Nu börjar det bli väldigt mörkt, blött på alla planer och geggigt värre!

Tack och lov har vi möjlighet på vår klubb att träna i ridhus, ganska skönt faktiskt!

Snart är det dags för tävling i ridhus, får väl se om träningen ger något resultat, har ett förstapris kvar till 3 st. i lydnadsklass tre då.... ja, sen får man väl fila på eliten både i brukset och lydnaden!

Ingen är mer glad än jag, duktig liten vovve om än lättstörd av nya människor!


I morgon har vi klubbfest, det ska gå i 50-talsanda. Har fått låna en kjol som gör att jag ser ut som Barbamamma, får se om jag tar på den eller bara låter bli! Kan väl inte säga att jag känner mig till min fördel i den precis!  

Vet inte om jag har lust att bjuda på lyteskomik just nu, det finns sorgkant i livet för tillfället.


Vissa föds och vissa dör, det är ju så i livet men det är aldrig något man önskar ska ske!


Dotterns flytt närmar sig, drygt 2 veckor kvar! Massa fynd har gjorts och massa saker har kommit som arv! Inte dåligt alls!

Annars mår vovarna alldeles utmärkt och det gör vi i familjen med (förutom alla vanliga krämpor då... gnääääl)


Tur jag har pannlampa i alla fall!

Ha en trevlig helg alla och må gott!

  



 
 
annika

annika

18 november 2012 10:25

Pannlampa är nog en va de bästa uppfinningarna som finns! Ja hua vad mörkt, men tänk positivt.. tiden går alltid framåt å snart är våren här. klart att ni klarar sista 1:a priset! Vi hejjar och håller tummar och tassar!!!
Bamse kram från hela knas familjen!!

http://annikasvovvar.blogspot,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards