Alla inlägg under februari 2013

Av peggan - 12 februari 2013 20:00

 

HATAR VINTER! ( Bilden tagen för något år sedan i slutet av Mars, men vitt elände finns kvar!)

Har lust att gå i ide från snön landar tills den är borta! Hatar att ha massor av kläder på mig, hatar att pulsa, hatar att frysa och att inte kunna träna hund fullt ut! USCH!


Den fördel som finns nu för tiden när man är hundägare som tävlar är att fler alternativ finns till träning som:

Plogade parkeringar på helger (risk för salt dock)

Ridhus som hyrs ut ( de behöver också pengar!)

Inomhuscentra med modigt folk som vågar satsa (hoppas de går ihop ekonomiskt!) och där kan man träna utan ytterkläder!


I år har jag satsat på en valpkurs som mest hålls inne i vår lilla klubbstuga! Valpar tar ju inte så stor plats och behöver (enligt vad jag tycker) träna mycket på att ta det lugnt och vara stilla!


5 stycken deltagare är det och så jag med en duktig elev som ska bli instruktör snart.

En av de absolut roligaste kurser att hålla tycker jag! Valpar är så otroligt formbara och underbara! Köper konceptet direkt bara man förmedlar sig på rätt sätt! Hjärnan funkar på topp i några minuter , sedan är det stopp! VILA! Härligt! Då har man gott om tid att diskutera och instruera! Vi är lite ute också såklart, liten stund fixar valparna utan att bli för nerkylda!


Idag var jag för första gången på Stockholms Hundsportcenter, tränade inomhus i varm och väldigtfräch, fin hall! Oj så underbart! Synd bara att det tar ca 50 min. dit (ej i rusningstrafik, då får man lägga på en del tid!)

Vovan var het som bara Gaior kan vara (m.fl!   ) Fixade en del väldigt bra och annat....... ingen kommentar!


Nu har kompisen köpt Icebugskor och lovar därmed att våren ska bli tidig!

Hoppas hon har rätt!


Så här ska det vara utomhus! Eller hur!!!!

 


Ha det gott alla vinterfrusna Nordbor!

  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards