Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

Debut

Av peggan - 13 juni 2012 20:59

Jag och Gaia debuterade i lydnadsklass 3 i går med blandat resultat. Fint fritt följ tills jag trampade på hennes tass (tack och lov mot slutet) resultatet blev inte mesig hund utan följande:

 


8 i betyg, så resten var snyggt.

Bra sitt under gång, bra inkall med stå, bra ruta men Gaia gick in från sidan (9). Hopp/apport renderade tydligen leveranstugg att dömma av kommentaren, inget jag uppfattade men allt går med vindens hastighet och så var det säkert (8,5). Metallapport fint ut och upplock men för lös i munnen (hon gillar inte metallen så värst) 8. Så vittringen då med en högtemperad hund! UUUUUUUUUt, Tar direkt första bästa, ingen nosaktivering alls.... fel apport såklart! , galna lilla hjärtebarnet! På träning (nej.... ni har inte hört den förut alls!!!) har det gått så fint trots apporteringarna innan (ja, jag hade lyckats lista ut att det kunde vara ett problem även om jag kan vara lite trög ibland).

Nåja, bara ta det med ett leende! Attityden på hunden är det inget fel på i alla fall, will to pleace i massor!

Bara fjärren kvar då! Fina skiften men tyvärr framflyttning en hundlängd, 5,5 i betyg.

Platssitt och platsligg var fullt. Bild från Platsen: (Gaia en disig nr 3)

 

Totalt 235,5 poäng, en sketen 5,5 på vittringen hade gett ett först pris men om om inte fanns.....


Ändå känner jag mig nöjd med lilla damen! Hon har varit i en spökperiod utan dess like! Tidigare har hon alltid varit stabil i miljö om inte den sociala biten funnits med, men i vår har allt i miljön velat äta Borderflickor som heter Gaia! Det känns lite som hon börjar landa, får se hur det utvecklar sig! Fokus nu blir ju högrespår när vi nu är färdiga och om vi skulle komma med!

Tack Jenny Björk för fina bilder (som alltid! Gör dig en karriär där vännen!)

  

 
 
Hanna

Hanna

13 juni 2012 22:40

Såg så fint ut! Det där kommer att gå vägen snart, det syns ju långa vägar :)

Tack för dina fina ord, det blir till att träna uthållighet nu (eller börja med nått annat istället).

http://www.hannasflock.com

 
Ingen bild

peggy

13 juni 2012 22:45

Hanna! Kom igen nu! Ni kan! Inte ge upp med så fina förutsättningar!

 
Annika

Annika

14 juni 2012 20:08

Inte lätt när man är en hoppetossa som älskar fart, klart man tar första bästa!!
Skönt att lilla tösa Maja börjar landa!! Kram från knas

http://annikasvovvar.se

 
Susanna T

Susanna T

19 juni 2012 11:43

Hej Peggy!
Tack för hälsningarna - visst är hon söt lilla Isis! Hoppas att familjen blir nöjd med henne även framöver, det verkar ju lovande hittills iaf :)
Och jag litar förståss på dig & de andra duktiga på Värmdö att ni guidar Ia & Isis till rätta spår med träning och tävling framöver :))
Ha en riktigt härlig sommar!!
Kram

http://www.designerline.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards