Alla inlägg under maj 2013

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt!

Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen och att inte jobba ut har blivit så mycket bättre! hur det blir i skarpt läge, ja det vet jag inte men på träning går det betydligt bättre!

Min inställning i huvudsak är ju ändå att hitta 4 föremål, om det sedan är lite slarv på vägen, det kan jag köpa! Utan föremål blir det dyrt på tävling, dyrare än tugg och bus!

Vad som försämrats väldigt är vårt fria följ. Kampskall, för långt fram i position och svårigheter i stegförflyttningar (f.f.a. vä), men men, det är ju fler moment och vissa va dom gör hon väldigt bra, vissa blir bra med lite mer träning och vissa är inte helt färdiga ännu.


Visst inser jag att det hon tar till i bl.a i  f.f beror på hennes sociala osäkerhet men samtidigt är det en insikt och inget att strunta i! Så vill jag inte ha det! jag vill ha en hund som har mer trygghet i mig och kan bortse från tävlingssituationen, jobba på och lägga det andra åt sidan!

Jag tror på min hund och att det kommer med lite större livserfarenhet och därför har jag valt att backa lite nu. Hon får stå på tillväxt ett tag, bli lite säkrare innan vi tävlar! nu är det ju Elit både i lydnad och bruks och tryggheten är inte riktigt där ännu!


Kanske är jag feg eller så är jag klok, vem vet?

Tiden får visa hur det går!

Men jag är mäkta stolt över vad vi redan presterat, min livrädda (bara socialt, inte annat och som liten) hund och jag! En mycket trogen och kärleksfull kamrat, det är hon och min lilla kärlek!


Ni andra i hundvärlden som har lite strul, ge inte upp, ge det lite tid, låt hunden få vara som den är och älska alla fördelar, jobba med deras nackdelar utan att lägga det till last!

Det är bara som de är!

Medfött eller inlärt, spelar ingen roll! Tiden läker det mesta om vi inte har för bråttom!


Ha det gott!

  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Skapa flashcards