Alla inlägg under augusti 2012

Av peggan - 19 augusti 2012 18:15

Jahaja, semmester var det! Ujuj vad det rinner på!

Började detta med kennelläger (TUFFT FÖR KROPP OCH SJÄL!, men gudaroligt!)

På det då målning av hus och storstädning vilket följdes av en mycket trevlig middagsbjudning och sen natt. Hann ju med en tävling också och sedan fortsatt städning, målning, packning och ny resa på väg till nytt hundläger i en vecka!


Har precis landat lite i hemmet, första tvättmaskinen är klar och mer väntar.

Min allra finaste syster har bott hos oss under min "bortvaro" och hjälpt till med allt möjligt. (Jag lovar att det syntes stor skillnad mot hur det annars är när jag kommit hem efter en tids frånvaro! Tack älskade syster!)


Vart vi var?! Jo i Tiveden på Stigmansgården. Ett väldigt vackert område, en väldigt trevlig värd, kanske inte de finaste stugorna men utmärkta för hund då det var inriktningen på denna camping! Fin appellplan, massor av skog och mysigt!

Toppenväder har vi haft alla dagar utom i går!

Tränat hårt har vi också gjort! Många spår/upplet och några lydnadspass.

Vi passade även på att ta oss till vackra Kråk för träning!En helt fantastiskt naturupplevelse, påminner om Alvaret!


Det som var värst och bäst var när jag upptäckte (sent på kvällen efter alla hade intagit någon form av procentuella drycker) att MIN PLÅNBOK VAR BORTA! F..N!!!(VÄRST!!!)

Förstod att det var i spårmarkerna den försvunnit, grattis!

Stort Kalhygge med djupa leriga spår, vattenhål i skogen, sly, massor av gamla grenar och S.K.I.T och fullt av blåbärs/lingonris!

Hade jag rätt eller rätt!? Nä! Jag hade fel!

Efter skallgångsletande och uppbådande av hundarnas alla energikrafter, trötta nosar och uppgivna människor hörs jublet!

En liten Svart, liten underbar, liten kompis, liten Kelpie med ett fantastiskt arbetssätt och fokusringsförmåga så hittas den och var då!? Jo, i uppletanderutan (som hade nästan helt täckt mark av allt blåbärs/lingonris)!!!(BÄÄÄÄST!)


Ja, där trodde jag inte jag hade tappat den! Det var det sista området som letades igenom!

Mitt hjärta har du haft länge svarta fina Kiringla, min respekt med men nu är du min hjältinna i hundvärden för alltid!


Min fina K-Kompis!

 


Efter detta fortsatte vi med vår hundträning, kan säga att jag var ganska så trött!

Kvällen avslutades med middag på Tivedens mat (och vilken mat!) där vi bjöd 2 tidigare klubbkompisar på middag.

Som belöning för det fick vi åka hem till dom, titta på deras fina hus och ägor, äta världens godaste paj med hemmagjord vaniljsås och njuta av lite samvaro.


Förövrigt upptäckte jag (eller en lägerkompis då....) att det finns lysen i mina glasögaon! Hihi!

Nu kan kärringen läsa utan el!


För övrigt några bilder från vår boplats, Gaia är med på någon bild!

   


Trevligt besök fick vi också av G och L, här satt vi och åt varje kväll (utom sista, ösregn) med otroligt vacker utsikt över skog och sjö.

 


Nu är det några dagars målning framför mig sedan väntar SM i Bruks och IPO, ska hjälpa till lite med städning, heja på klanmedlemmar och hundkompisar så tummarna blöder samt träffa bästa N & T igen mfl!


Ha det gott!   

Av peggan - 5 augusti 2012 19:29

Mitt i husmålningen kom då samtalaet.... Du är reserv på vårt högrespår och om du vill har du en plats!?

JATACK!

Som vanligt trodde jag att jag skulle dra sista startnumret, en specialitet jag har då, hmmm....

Nu blev jag uppropad sist och den som var före mig hade nr 10 eller 4 att dra (vi var 10 deltagare).

Jag spetsade in mig på 10 men se på F..n! Hon drog den så jag fick nummer 4! Nice!


Ut till spårmarkerna, blir inblinkad till mitt påsläpp nr. 4, träffar världens olyckligaste spårläggare som tappat påsen med flera pinnar och slut i! Och vad innebar det tror ni!? Jag fick reservspåret (nr.11)!


Nåja, jag är ju van att vänta så WTF! Mycket trevlig olycklig spårläggare höll mig sällskap en stund, mycket trevligt hundsnack, mys med hennes (familjens) valpgäng och inte gör det något att hon råkade tappa bort några pinnar, knappast med vilje!


Dags för påsläpp, fullt/fullt! Jippi! Sen bar det av med virrig matte bakom petnoga Gaia, den virriga matten hade förhört sig om ifall stövlar var lämplig fotbeklädnad, och det var det men se dom blev kvar i bilen och fötterna m.m fick sig en rotblöta!


Nåja, vad gör det med 7+slut! Hurra! Tusan vad långsamt hon fortfarande går, såååå petnoga! 26 minuter och inte ett tappt! Fick ju heja på henne efter varje apport! Inte som det brukade vara precis!

Noskvalsterna har nog ställt till det lite i hjärnkontoret tror jag.


Sen tillbaks på klubben och Gaias akilleshäl uppletande, urkasst! 1 föremål, dåligt arbete (märk väl! AV HUNDEN!! Jag jobbade metodiskt och klokt, det ni!) vilket renderade i dubbelnolla.


Puh, nervöst! Måste ha 8 i snitt på lydnaden drygt för att klara upplet då! Bara bita ihop, vågade inte ringa en enda kompis för att inte tappa fokus!


Platsligg 10/10, 2 hundar ville inte ligga kvar men Gaia hon låg så fint!


Och så in då på lydnaden, började fint på FF, sen tappade hon, ville gå framåtsändande och var inte riktigt med! Skit! Inkallningen fin, framåtsändandet som hon brukar göra fint stannade hon upp i efter gruppen för att glo på vad folket i publiken hade för sig! SKIT!DK!

Resten gick skapligt, 243,5 i snitt på lydnaden, 503,5 (tror jag) totalt och Uppflyttad!


Nu blir det tillväxtfas, hon ska få mogna mer, bli mer säker på sig själv och jag vill ha ett någotsånär fungerande upplet innan jag startar i Elit.

Tänkte köra lite lydnadsklass för att hon ska få mer tävlingsrutin under tiden.


Men nöjd är jag med den lilla vovan, mattes   

Ha det!  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards