Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Tysthet

Av peggan - 16 oktober 2012 18:00

Oja! Det har varit tyst i bloggen länge nu!

Har inte haft riktig lust att skriva något!

Vi har ju målat(försökt!!!) huset under sommaren, det har blivit uppdraget utan slut!

Allt regnande har ju gjort att vi fått skjuta upp hela tiden! Nu sitter vi här i mitten av oktober med en gavel kvar som ska bytas ut, de flesta panelplankorna färdigmålade men det känns lite läskigt att börja riva panel nu!

Energin har ju gått åt i massor bara att tänka på skiten!  !!!


Nu blir det kanske så att panelbytet får vänta tills i vår, vi får se om Brittsommaren infinner sig....  


Annars rullar livet på, hundträning, jobb, vardagssysslor och en och annan tävling!

Gaia har nu ett förstapris i lydnadsklass 3 och nej! Jag ska inte köra någon Elitlydnad ännu! Fjärren är inte i elitskick om man säger så där lite milt istället för att ta i från tårna!

Felet? Mitt!  

är man bruksmänniska så är man! Vadå låsta bakben? Det är ju bra att hunden gör skiftena snabbt och ordentligt! Betyg 5???Oj! Nåja, sist betyg 7 iaf! Jag försöker tänka petitess även om det inte riktigt ligger i en brukssjäl!


En sak som är underbart och härligt: dottern har äntligen fått eget kontrakt på lägenhet!!!  

Inte det lättaste precis! Hon har stått i kö i nästan 6 år! Världen är helt upp och nedvänd när våra ungdommar inte får chansen att bli med eget boende och få ta fullt ansvar själv förens de är 23-25 år!

Så säger de att dagens ungdom är så mycket barnsligare än för 20 år sen! Vad tror kära politiker det beror på då? Inte   blir man vuxen av att tvingas bo hemma med tjat och gnat och curling!

Jag vet att dottern kommer klara sig alldeles utmärkt, en fin tjej med en god själ och kloka tankar!


Ibland händer goda saker för goda människor!  

Ha det gott!

  

 
 
Ingen bild

asta & killarna

16 oktober 2012 18:41

Hmm , denna brukssjäl tänkte träna/tävla lydnad i vinter, men det kanske är dumt ? Är ingen millimeterpeter så jag kanske ska hitta på något annat :-) Nog undrar man hur politikerna tänker. Barnen måste ju få flyga fritt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards