Alla inlägg under april 2012

Av peggan - 15 april 2012 13:59

I går startade jag och Gaia i 1:a högrespåret (för henne i alla fall) och det gick ju inte då!

Fint påsläpp och 1:a apport sen var vi borta i 10 min! Så småningom hittade hon spåret men bakspårade 4 apporter!

Nåja, shit happens, bara spotta i nävarna och träna vidare.

Turligt nog var en till Tonedoshund med som tog sig snyggt runt spåret och blev GK lägreklasshund! Grattis till det!


Vi hann med lite träning dagen innan som gick ganska skapligt, lite för het för sitt eget bästa då men så kan det bli på ny plats.

Åkte hem vid 16-tiden efter viss fundering om väglaget då, i Vadstena var det barmark, sol och + 12 grader, i Stockholm var det snö löd rapporten! Usch!

Nåja, det visade sig att vägarna var fina och sommardäcken tog mig hem!


Idag var det rapporttävling på klubben, ingen hund klarade rapporten! Synd om funktionärer och tävlanden! Jag tror nog underlaget ställde till det, inte kul i skogen med snö och blöta!


På Tisdag är det dags för konferans med jobbet, bortrest till på Lördag! Vi brukar alltid ha det toppentrevligt fast ska jag vara ärlig så skulle jag hellre vara hemma och träna hund just nu, det är ju TÄÄÄÄÄVlingar på G!


Lycka till alla som är ute i hetelden, hoppas det går riktigt riktigt bra för er alla!

  

Av peggan - 9 april 2012 17:06

Ja, så är det ju i Påsktider!

Den har bestått av enbart arbete medan bästa Tonedosgänget haft en kall snöig helg i samvarons tecken i Vadstena!

Avundsjuk? Inte jag inte! har ju fått njuta av att jobba och så har ju snön hållit sig härifrån!

Bore försökte allt men fick tji!( i alla fall här! )


Nåja, kommande helg ska jag dit, bästa N&T, jag och J med hundar från samma kennel, bästatse Tonedos ska alla tävla, håll nu tummarna för oss alla att det går till uppflyttning för oss!

Stackars Momo kommer få en nagelbitardag hon! Alla barna i hetelden, inte lätt!


I morgon ska det bli skitväder, ska passa på att ha en handlingsdag och förbereda packning inför Konferens med arbetet som blir på tisdag nästa vecka!

Måste ju hinna med lite påsläppsövningar, upplet och finslipning då av lydnaden med men jag avstår nog från lydnad i morgon!  

Gaia går fint på träning i alla fall, hoppas det fungerar bra på "riktigt" nu!

Och snart blir det riktig vår!

Ha det gott alla!

 

   


Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Skapa flashcards