Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Vinterdäck

Av peggan - 21 oktober 2010 12:41

Nu har det varnats för snökaos, det stog i tidningarna att halkan kommer till onsdag natt här i Stockholm och eftersom jag jobbade onsdag natt så var det lika bra att få det gjort! På med vinterdäck!

Med min fina kunskap om att fixa med bilar togs en tur ner till bilverkstaden där grabbarna snällt fixade allt åt mig.

Så här dagen efter har vi inget snökaos här, torra fina vägar och inte en snöflinga i sikte! Ingen är gladare än jag! Snön är i vägen för mitt hundtränande!

Läste på FB någon som tyckte snön kunde komma den 23/12 och försvinna 25/12, som kommentar fick hon: varför så länge... det räcker väl om den kommer 24/12! Jag håller helt med! 2 dagars snö/år är precis lagom!  

 I går var det kurstime för Gaia, miljöträning i vårt eminenta Centrum. Hon har inga större problem med det alls, skrammel, liv, konstiga saker att kliva upp på, kundvagnar, automatiska dörrar.... inga större rädslor där inte. Det enda hon tyckte var lite konstigt var den stora vippskylten   som gungade fram och tillbaka. På marken hittade Gaia en tappad handske som var kul och den uttnyttjade jag till lite träning på skylten, hängde upp den över kanten så hon behövde hoppa på skylten för att få ner handsken. med lite hejarop ordnade det sig bra.

Fortfarande är det främmande folk och hundar som ställer till det även om hon fungerar så mycket bättre nu. Har hon en uppgift går det nästan alltid bra, lite svårt är det dock i passivitet men det är bara att fortsätta ge lilla raringen självförtroende så tror jag det ska ordna sig när hon mognat till sig.  

Stackars Mysan fick en ganska trist dag i går, ingen huvudgymnastik, bara promenad eftersom jag nattjobbade och kurs och byta däck!

Tror ni jag har sömnbrist eller!  

 I helgen håller jag kurs i brukslydnad, Lägre till Elit, det ska bli spännande!

Även en midddagsbjudning, tackar ödmjukast för det!

En veckas ledighet väntar nu (förutom kurseri då), härliga tider!

 
 
Lena & BC-Ligan

Lena & BC-Ligan

21 oktober 2010 22:04

på tal om snö...jag gillar snö...då kan man ta det lugnt med gott samvete, skotta lite, åka skidor...och andas lugnt :) tror du mig? Härligt med en vecka ledigt för dig, ha det fint bästa gulle Peggan!!!! ps skönt att den lilla förvirrade börjar bli "normal" ds

http://www.tonedos.se

 
Ingen bild

Kiringla

22 oktober 2010 18:53

Hej!
Kringla tycker det är trist att inte träffat er på två dagar. Kära bror har hon ingen nytta av nu.
Mamman hur tror ni hon är orolig för Karlson det är bara Karlson, Karlson och vem får sitt mella jo en otroligt glad sprallig trevlig och om jag får säga det själv, snygg tjej en lite Kringeling.
Man är inte vatten värd när mammas lilla pojke är skadad. Han halkade i dag och då blev tillochmed jag rädd.
Hoppas få träffa Mysan o Gaja imorgon så något händer, är ganska kul att träffa Peggy med.

Kringla

 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

22 oktober 2010 22:00

Kom till peggan så ska jag tycka synd om dig, tycka om dig och göra saker som du tycker om! Bra va!
Puss på nosen, saknar dig med men saknar faktiskt Karlsson också!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Hanna och Isa

Hanna och Isa

24 oktober 2010 17:26

Tack för en superkurs :) Nu är vi taggade till tusen! Hoppas du hittade mobilen som jag stoppade in i din baklucka? (på ett täcke till vänster om buren).

http://www.hannasflock.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards