Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av peggan - 25 oktober 2010 13:11

Så trillade den helgen förbi, oj vad fort det gick! Mina kära vovar har väl inte haft så mycket för sig mer än att promenera och göra lite korta lydnadspass eftersom jag har haft kurs hela helgen.

Snacka om hundkurs i hundväder! På fredagen kom snön, stoooora flingor och mycket! Med förra vintern i färskt minne åkte jag och kära maken iväg och handlade en snöslunga (innan dom är slut!)

Nu var ju inte det något jag tänkte använda på hundklubben så lördagens träning gick av stapeln i snön. För övrigt var ju vädret härligt med sol och inte så varmt att det blev för slaskigt.

Både hundar och förare jobbade på så fint så att det var en fröjd att ha kurs!

På kvällen var jag bortbjuden på middag hemma hos J, massor av underbart god mat och trevligt sällskap! Tackar så mycket för det! Skönt att slippa tänka på att laga mat när man varit ute hela dagen och jobbat kurs!

På söndagen ösregnade det  ! Nåja, det var bara att bita i hop och fortsätta kursa i äckelvädret och inga sura miner alls varken från hundar eller förare!

Vilken härlig inställning!  

Vi avslutade faktiskt inne i klubbstugan med stegförflyttningar, vändningar och kryp, ganska skönt att få bli varm. Det märktes på oss alla att vi var ganska trötta i huvudet efter två intensiva dagar men oj vad kul vi hade det!

Idag har jag varit och tränat en stund med måndagsgruppen på förmiddagen, trevligt det med men nu kör vi basicträning med våra unga hundar vilket fungerar bra. I kväll är det jag som har gula västen på klubben.... det vill säga, jag är planvärd på måndagsträningen så välkommen alla klubbmedlemmar så ses vi där!

  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards