Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av peggan - 6 oktober 2010 14:48

Tiden går fort när man har roligt! Redan Onsdag, vart tar dagarna vägen?

I Söndags var det spårträning som gällde för mina vovar, gick riktigt bra för båda även om Gaias koncentrationsförmåga kanske inte riktigt är på topp just nu  .

-Körde även några rapportsträckor med min favvohund och hennes matte, gick såklart alldeles utmärkt! Det verkar som några fler vill hänga på rapportträningen, ska bli toppenbra med lite fler träningskompisar!


I Måndags hade klubben månadstävling, jag var tävlingsledare på brukslydnaden och hade L. med som blivande "tävlingsledare" för att han skulle få se och lära.

En del hundar gjorde riktigt bra i från sig vilket var härligt. Några av de unga blivande stjärnorna hade det lite svårare, inte konstigt nu när det är mörkt på kvällarna och   :a duggar tätt! Bra stämning var det i alla fall, vi har verkligen fått en levande klubb igen! Helt underbart!!!

Mina vovar fick ett uppletande på sena eftermiddagen i full storm, tränade tillsammans med B & C. De skötte sig bra även om Gaia hade lite svårt troligen pga vindstyrkan. Rutinen är ju inte så stor på en 9-månaders precis men hon jobbar på med lite stöd och hjälp, mitt  .


I går var det träningsgrupp med kursarna från appellkursen, 5 stycken blev vi. Riktigt kul att träna tillsammans istället för att träna andra! Gaia är riktigt duktig även om det virrar sig lite ibland, kortslutning ni vet vilket hör åldern till! Men villig är hon och lättlärd till tusen, kan ju ibland bli ganska fel också eftersom hon tror hon är steget före ibland och "vet" vad som komma skall!  .


Mysan gjorde illa tassen när vi tränade uppletande, kände igenom och kanske ett ben till klon fick sig en kyss, ringde   veterinären som gav råd och tips så jag blev lugn.

Hon visade ingen hälta alls eller konstig ställning på tassen varken på kvällen eller i förmiddags så jag trodde det bara var en liten smäll men när hon kutade som en galning såg jag att hon inte har full stabilitet i tassen så det får bli koppelpromenader nu en tid framöver. Troligen en ordentlig stukning men hon är inte öm eller halt i alla fall. Stackars mattes hjärtegull som älskar att jobba i full fart, nu blir det sakta och fint allting .   

Idag började jag och Gaia på kurs igen, allmänlydnad grund. Hon behöver den sociala träningen, det andra kan hon ju riktigt bra. Nu blir fokus på hantering av andra och att uppföra sig i sociala sammanhang. Hon skötte sig ganska bra, lite muff, morr och utskällning testade hon förstås och så det där evinnerliga "sista ordet"! -Ja,ja, jag ska sluta.... ska bara säga muff en gång till!!!!   .

Puh säger jag! Bara att ha tålamod!?

Vi hade fint besök också på klubben av två 10-veckors Rottispojkar, bröderna B & F! Gaia häsade så snällt på dom och ville gärna dra i gång en lekstund, kuuuuuul!

Smågossarna gick sedan varsitt litet valpspår och god näsa det hade dom även om dom kanske inte riktigt fattade vad dom gjorde hela tiden. Sedan blev det lite kontaktövning och inkallning. Efter det var hjärncellen Ellen på annat håll och det var dags för en vilostund. Tror nog det ser ut så här nu hemma hos dom : .

Härliga dagar har det varit, kanske lite för mycket höst för min smak bara.

Ha det gott !               

  En bild på mina änglar , undrar vad för smaskens som fanns just här!                                                   

                                                  
 




Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards