Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av peggan - 27 oktober 2010 15:26

ja, nu är bilen vinterrustad, jag vinterrustad och utemöblerna inne. Då var det dags att vinterrusta Mysan med sin enorma päls innan det blir för kallt.

Ordentligt bad med avslutande inpackning, därefter klippmaskinen mellan tassarna och runt baken (krulltotten får eländiga tovor där när det blir snö och blask) och så avslutande putsning av fanor som blivit nerkortade till rimliga proportioner  . Jag kommer nog att få ansa lite till om det blir mycket snö men man får ta lite i taget.

Vad Mysan tycker om det? Inget vidare, morrar djupt ner i magen när klippmaskinen kommer fram men finner sig så klart lilla   :at.

Stackars Mysan är så rysligt håröm också, ingen bra grej när man har en päls som räcker till flera hundar! Gaia behöver inte vinterrustas alls, hon har kort slät päls. Svansen och fanor i bak har hon ju men de är inte så tjocka och yviga så jag tror inte det behövs.

För övrigt var jag planvärd i måndags, jag han med ett uppletande och lite lydnad först med mina hundar som sedan fick finna sig i att tillbringa kvällen i bilen.

För att vara en mörk kall kväll var det skapligt med hundar där så lite träningshjälp fick jag ställa upp med.

Idag var det kurstime för Gaia igen, bland annat gjorde vi förbudsövningar. Hon sköter sig riktigt bra lilla damen! Tandvisning, följsamhet och ovillkorlighet i sitt gjorde vi med, lite svårt blev det med bollstörning men hon lärde sig fort. Jag var tvungen att träna lite för framtiden också, saktaövningar och grundövningar i kryp och skall, funkar bra!

Nu ska jag försöka kurera mig till helgens nattpass, har som många andra drabbats av halsinfektion av virustyp. Det som oroar mig är att jag har feber i dag, inget bra!!! Får se hur det utvecklar sig.

Här en bild på fluffhunden Mysan innan sanering:

 

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards