Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av peggan - 31 oktober 2010 18:08

Så var    tillbakadragen och mörkret ramlar över oss Nordbor tidigare. Tycker det skulle vara tvärt om, att man ställer fram 1 timme i stället för bakåt så vi får ljusare eftermiddagar! Det skulle väl själen må betydligt bättre av eller?

 Nu har jag jobbarhelg men i Torsdags visade det sig att jag fick vara hemma  , feber och elände! Fredag hade jag bytt bort och det var skönt för i går mådde jag okey med fulldos Alvedon så åter till jobbet. En natt till väntar sedan blir det ledighet igen.

I går blev det äntligen lite bättre hundpromenad då orken kommit tillbaka, körde också lydnadspass med båda töserna. Mysan traglar på lydnadstrean och Gaia på bruksmomenten. Vi har börjat träna sakta inför framåtsändandet och lite kryp, ett steg i taget, går riktigt fint.

Idag var det rapportträning med gänget, de lite äldre vovarna fick sig en lite längre sträcka med uppbindning mellan varje skick men Gaia fick göra budföringar bara, lagom nivå för henne ännu och det fungerade fint idag.

Mysan fick vara hemma med Husse och promenera istället för att sitta och ha trist.

Jag han köra lite lydnad med Gaia innan, mest fokus på apportering som går riktigt bra nu! Tog en bild på det häromdagen:

 

Kennelmomo har haft härliga kompisar hos sig och tränat vallning, oj vad jag hade velat vara där och umgås, kramas och träna hund!

Längtar verkligen tills jag får träffa alla underbara kennelkompisar igen!

Tills dess fortsätter träningen här på Värmdö med härliga och trevliga kompisar!

Det är så kul att träna hund och det är viktigt att komma i håg leken!

Ha det gott!

 




Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards