Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av peggan - 18 oktober 2010 14:31

Eftersom jag är en riktig fryslort har maken redan frågat vad jag har tänkt att klä på mig utomhus när riktiga vintern är här! Redan nu ser jag ut som en uppstoppad michelingubbe   och tycker ändå att det känns kallt mellan varven.

I mig bor alltså ingen riktig viking!

Därför styrdes stegen mot sportaffären i ett av våra enormt stora centrum för att inhandla en riktigt varm vinterjacka. Rea hade dom också så det kändes som ett riktigt bra tillfälle. Tror ni jag hittade någon varm vinterjacka som var på rea då?! Näe.... det blev en Fjällräven i stället med ordinarie pris på prislappen förstås!

Det står i alla fall att den är för det riktigt, riktigt kalla klimatet, är urskön att ha på sig och passar perfekt i storlek och den borde ju hålla i massor av år då det ska vara exelent kvalitet. Får väl utvärdera priset per år sedan så kanske den är värd sitt pris. jag passade på att inhandla vinterstövlar också och se, de var på extrapris så lite lyckat blev det ju i plånboken.  

I helgen invigdes jacka och stövlar, frös faktiskt inte! Bara det är ju ett stort framsteg.

Hundträningen har såklart varit aktuell hela helgen, tränat rapport med Gaia och gänget eller rättare sagt, vi andra har tränat rapport och Gaia har tränat uppbindning och budföring i skogen men i helgen var det ändå osynlig mottagare från skickplatsen och det gick riktigt bra! Det har också blivit spårträning, lydnad och uppletande för båda mina hundflickor och de har skött sig ganska bra.

Idag har vi startat upp en ny liten träningsgrupp med fokus på lydnad så här i början. Det ska bli spännande och kul, det är alltid härligt att träna med nya människor för att få lite nya ögon och tankar runt sin träning och trevligt det hade vi verkligen.

Helgen bjöd även på trevligt middagsbesök av kära syster min, jag har världens bästa syrra, bara så ni vet alla där ute!

Nu är det dags för tre nattpass igen, känns som vinterdäcken knackar på i själen, dags att byta nu!Vi kör ju bil under nätterna på jobbet och det kan bli riktigt halt nu. Det blir veckans uppgift förutom vovarna och jobb!  

Ha det gott!

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards