Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Höstvindar

Av peggan - 14 oktober 2010 14:34

Ja, nu håller man på att båsa bort! Fina fårullsvantarna är på och vinterjackan.

Tack och lov håller ändå solen sig framme, hade en liten regnskur i morse som försvann.

Vovarna har fullt upp att hålla reda på alla löv som gör sina lustiga danser, särskilt den lilla.  En del extraslit i kopplet blir det ju då förstås!

Jag har inhandlat ett nytt lite bredare halsband till Gaia, billigt  , bara 279 kr. men skitsnyggt och bra kvalitet. Jag tycker hon är lugnare med dragandet i koppel med ett bredare halsband. -Har ju nu i drygt 8 år varit stolt ägare till en av få Tonedoshundar som går fint i koppel men den här lilla sötnosen hon har drag hon! Så nu kan man inte gå och skryta med ett lillfinger i öglan längre när det är kennelläger precis, får gå lite bakom så ingen ser  .


I går var det kurstime igen, Gaia är ju jätteduktig på allt och lär sig så fort men när hon inte är aktiv i jobb kommer lite osäkerhet fram vad gäller hundar och människor. Det har ändå blivit så mycket bättre, ju mer självförtroende hon får desto bättre blir det så det är bara att fortsätta bygga upp lilla raringens självkänsla. Efter kursen gick jag och "fröknarna" i väg och tränade stationsuppförande och Gaia, hon la sig på sin filt och sov! Lite muff var det precis i början och sedan lite mer när vi körde några budföringar i skogen men då var det mer att: Jag KAN!!!! Låt MIG!!!!

Duktig liten tös!

Mysan fick göra lite lydnad, ganska mycket fort och hett! Inte konstigt eftersom hon har fått vila en vecka.

Idag körde vi spårträning, båda mina töser skötte sig bra!

I morgon ska jag lura ut kära maken i skogen för lite korta rapportsträckor, har inhandlat på systemet i dag    så han kan få lite värmande efteråt.

Och nu är det dags för något som är trist men absolut nödvändigt med Mysan i fällning, städtime!

 
 
Jennifer

Jennifer

14 oktober 2010 15:04

Härlig läsning som vanligt! Klart lilla Gaia ska ett nytt halsband...kosta vad det vill :)

Ses snart! Kram

http://norenfamiljen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Görel

14 oktober 2010 17:07

Ja usch vad det blåser, har inhandlat en ny vinterjacka, en röd!!!!! Väntar på kylan men får nog ta på den om det fortsätter att blåsa så här hiskeligt. Possitivt är att moppen går fortare i medvind. Det är ju tur att du övat med jippan som draghund.asg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards