Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

dags igen....

Av peggan - 22 januari 2011 19:44

Då är det dags igen att kontakta veterinären, Gaia blir lite sämre för varje dag  .

Så himla trist, usch säger jag, stackars lilla hund som aldrig får vara frisk.

Tack och lov tar hon det bättre än jag, vild och galen, far och flänger, hittar på bus och är verkligen alert som i sitt kennelnamn  .

Jag har ändå märkt att hon vilar lite mer för varje dag så hon börjar nog bli tagen även i sin pigga själ.

Tack och lov har hon ätit ganska skapligt för att vara henne så hon håller sina 15 kg ännu så länge.

I onsdags hann vi med en förmiddagsträning i ridhuset igen, körde igenom appellklass med dirigering och det gick riktigt skaplig men platsliggning det behöver tränas mer! Vi har ju inte tränat det ordentligt pga hennes hälsa och otrevligt väder sedan Oktober så inte är det hundens fel (faktiskt inte mitt heller för en gångs skull)  .

En träningskompis fotade friskt i onsdags, hon har lovat maila över bilder vilket jag naturligtvis delar med mig av när de kommer, ska bli spännande att se!

För övrigt har det blivit lydnad utomhus i dag på fin parkering, lite uppletande där man nu kan köra det och halkiga promenader.

I skogen kan man nära träden och vid större stenar skymta marken så barmarken börjar i alla fall ta över lite av det vita.

Gaia har full koll vad som händer runt vår tomt, fåglar, helikoptrar, flygplan och diverse annat flygande göre sig icke besvär (voff, voff ) men ekorren fokuserar hon bara och kan iaktta hur länge som helst, fångade henne i ekorrkoll i dag, håll till godo!  .

    PS) Mysan mår bara bra, tur det, mattes hjärta! Ds)

 
 
Ingen bild

oivind

22 januari 2011 20:04

Det var kipt Peggy, hadde håpet du skulle være i gang igjen nå. Er det det samme som sist da eller??

 
Nancy Mischa Gliss

Nancy Mischa Gliss

22 januari 2011 20:07

Fy vad tråkigt med Gaia jag hoppas de blir bättre snart skönt att de e bra med mysan håller tummar hårt Kramar

http://URL

 
Ingen bild

Inga-Maj

22 januari 2011 20:18

Fy vad trist.. Inbillade mig på ngt sätt, att allting var på väg uppåt. Hoppas på det bästa för lilla Gaia..Kramar

 
Ingen bild

Jennifer

22 januari 2011 20:29

Men lilla goa Gaia! Hoppas hon snart ska bli bättre.
Kram

 
Ingen bild

momo

22 januari 2011 20:46

näe är inte sant, fick dom inte bort allt så kan det ju växa igen hörde jag, så här kan det ju inte få vara, och nu när du var så glad, stackars dig Peggy!!! och givetvis lilla Gaia oxå. kram

 
Anna

Anna

22 januari 2011 21:39

Fasen så surt :(
Skickar en krya på kram till er alla.

http://annaho.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards