Alla inlägg den 18 januari 2011

Av peggan - 18 januari 2011 22:42

Oh, vad härligt att få träna inne utan att halka runt som Bambi på hal is! I kväll var vi ett gäng från klubben som hyrt ridhuset i samhället.

Lite misstänksam var jag först, förra gången jag tränade i ridhus gick det knappt att gå eftersom det var  djupt med halm och strö på golvet men men! Jag blev glatt överraskad av sandtäckning!

Vi körde i gång med brinnande iver hela gänget, alla körde huller om buller och hundarna fungerade jättebra!

Gaia är en riktig liten hetsporre, helt bänggalen och VILD!   

Det blev till att varva lydnadsträning med passivitetsträning och några tummar i ögat på lilla damen! Jag känner mig ändå ganska nöjd för mitt i allt det vilda har hon ändå fokus på uppgiften även om det kan gå "lite"    för fort ibland. 

I morgon förmiddag har vi fått en timme till på samma plats, det ser jag fram emot.

Med allt elände för Gaia har det varit svårt att träna ordentligt så vi ligger efter en del. Nu är hon ju bättre men ska jag vara helt ärlig tror jag inte att det är helt bra. Lite harklingar har det kommit sista dagarna så jag misstänker att när antibiotikakuren är slut är vi tillbaks på ruta 1 igen.

Nåja, den som lever får se.

Här ett par bilder från kvällen och en Gaia som i alla fall har gått upp 2 kg nu!


Nedan kompisen Cola, tyvärr fungerade inte blixten!

  Gaia på resten!   Fina Set i bakgrunden       

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards