Alla inlägg den 2 januari 2011

Av peggan - 2 januari 2011 13:00

Idag har vi födelsedagskalas här hemma, idag fyller Gaia ett år!

Tänk att tiden rinner i väg så fort, jag tyckte precis jag hämtade den lilla,lilla lurvbollen!

En liten energisk vild sak har hon varit hela vägen, ganska självständig! redan vid 8 veckor drog hon i väg på egna upptåg i skogen, lite nervöst blev det! Nu håller hon fin kontakt eftersom det händer spännande saker borta hos stormatte och man vet ju aldrig när!

Lättlärd liten tös har det varit, fattar fort men fattar också alldeles för fort ibland.

Ljudmässigt och miljömässigt har hon hittills varit stark men socialt väldigt osäker även om det har blivit mycket bättre med tiden.

Eftersom hon antagligen haft stora problem med sin hals har väl inte det hjälpt upp det hela! Vad gör folk som ska hälsa på en osäker liten vove? Jo, dom tar fram godaste korvbiten vilket för en med ont och trångt i halsen måste varit rena rama bestraffningen. Och hur klappar man en liten vove som är osäker? Jo under hakan för att inte ge dominanta signalar... do you get it!!!????

Här hemma och med dom hon känner ger hon hela sitt hjärta, keligare och goare hund har jag aldrig haft och jag har ju haft några stycken nu!

Resten jobbar vi vidare med, så det så för envisare matte än jag finns det inte många av!

Här kommer lite bilder från Gaias första år! Håll till godo!  

                                    Grattis också till världens finaste syskon : Glizz, Gnistra och Grappo! HURRA!

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards