Alla inlägg den 25 januari 2011

Av peggan - 25 januari 2011 20:09

Idag kl. 13 lämnade jag Gaia hos veterinären för undersökning och eventuell omoperation. Det visade sig att det fanns ett tunt lager ( några mm. ) kvar av körtlat från halsmandlarna. Tänk att så lite kan ställa till med så mycket problem!

Kl. 18 var det dags att hämta guldklimpen igen som blev överlycklig och sjöng vackert för sin matte   !


En liten rastpromenad efter det och så tänkte  jag att man kan ju alltid prova med lite ätbart, förra gången vägrade hon äta på 5 dagar, fick tvångsmata henne!

Jag hade kokat ett jätte- märgben vilket är det bästa hon vet, provade med lite utskrapad märg och buljong från koket och slurp! Och hon ville ha mer!

Nu har hon ätit märgen från 2 ben, köttet runt dem och lite fläsk med fettsvål på.

Hurra!!!!  . Hon verkar må riktigt bra!

Antibiotika och vila i 10 dagar följer, hua! Hur ska det gå att hålla lilla fröken lugn?


I går fick hon i alla fall ett spår på skaren som höll bra för hunden men inte för mig! Undrar varför???  .

Hunden skötte sig galant, hon skrek när jag tog ut henne ur bilen för att spåra!

Härligt med motiverade hundar!


Nedan lite bilder från ridhusträningen i onsdags, tack Y för de fina bilderna och för att du fixat så fin träningslokal! Rosor till dig!  

  .

Läggande under gång

  Apport       fotgående

inkallning

   

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards