Alla inlägg den 14 mars 2012

Av peggan - 14 mars 2012 19:24

I helgen hade jag lydnadskurs i appell/lägreklass, 7 vetgiriga ekipage äntrade klubbstugan på fredag kväll för en teoriafton. Mycket diskussioner om träningsupplägg och hund/förareindivider blev det! Jätekul!

Sen körde vi stenhårt hela lördagen/söndagen med träning och teori varvat.

Vilka engagerade och superduktiga människor! Ett instruktörshjärta värms upp till kokpunkten när folk är så med och så diskuterande! härligt!!!

Och visst var hundarnas hjärnor helt överhettade och även vi andras men jobbade på ändå gjorde alla!

Som avslutning började gänget städa efter oss i klubbstugan (jag deltog inte då.... ursäkta!) och dessförinnan hade flera ordnat med riktigt go´fika!

Nu är det bara att träna på och sikta på tävlingar under våren/hösten för gänget, är säker på att det blir många fina resultat efter vad jag såg!


Idag slapp vi ridhuset på vår sedvanliga onsdagträning dagtid. Solen sken, det blåste småjävlar, planen var geggig och hal och luktade pyton och jag frös som en hund! Men vad gör det? Äntligen utomhus igen!!!

Tillsammans beslutade vi oss för att köra tävlingsträning!

Sagt och gjort! Första hunden som heter Pegge gick som en klocka (såklart, heter ju nästan som jag!) Andra hunden såg jag inget av då jag försökte värma upp en extremt het fröken Gaia, tredje hunden var jag och Gaia som körde friföljet med "viss" positionsbrist! Basta sa matte och så blev det väl ganska okey! Inkallningen gick i sprinterfart! Stoppet blev .... nog sagt om det! Framåtsändandet var gudabenådat (så nu kan ju hunden få lite mat i kväll i alla fall), krypet hade mer att önska kan man milt sagt säga men armbågarna var i alla fall nere, hehe!

Skallet fint, lite lyssnande på tävlingsledaren dock. Apporten jättefin, och så hoppet då där man tror man kan smita förbi på tillbakavägen men BASTA!!!! inte alls du lilla vän! Och sen var det ju frid och fröjd!

Platsliggning med skott gick fint, trots äcklig plan, duktiga lilla hjärtegullet!

Hund fyra var inte på humör och hund fem var väl delvis på smma planet som Gaia men hon hade födelsedag och då är allt förlåtet! Grattis Kiringla! Love you!

Innan hade jag kört upplet vilket gick väldigt bra, vågar inte säga för mycket men förhoppningsvis fortsätter vi på den vägen.

Mysan körde upplet och sedan lite lydnad tillsammans med de övriga "äldre" kul som f..n sa Mysan!

Fika på det med genomsnack av oss alla!

Resten av eftermiddagen har tillbringats med älskad dotter och hårvård, handling inklucive en till hundpromenad.

Hundar.... det är mitt liv det se....


Den heta!

     

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards