Alla inlägg den 28 februari 2011

Av peggan - 28 februari 2011 14:21

Så är det, den förb.nnade halsen på Gaia vill inte bli bra  , usch vad trött jag blir på det här, morrrrrrrr.

Jag trodde faktiskt att det skulle bli bra men för ca 2 veckor sedan började hon med sina harklingar igen och det har sakta men säkert ökat på. Nu är det igen massa segt slem som harklas upp, inte roligt alls.

Jag har ju fått höra att det kan vara marigt att få bort alla rester av tonsillerna fast nu börjar allt mitt tålamod tryta rejält.

Hunden har inte varit frisk i halsen sedan början av Oktober eller till och med från September, minns inte riktigt. Hon har ju säkert haft vissa besvär innan det men hållt masken förutom med matlusten då.


Nåja, i morgon IGEN veterinärbesök så får vi se då..... suck.


Till råga på allt började Mysan halta lite i Lördags, typiskt bara! Bättre idag tack och lov, hon har svårt att tåla vintervädret har jag märkt trots täcken och viss försiktighet med aktiviteter (från min sida då, sådant fattar inte Mysan).


Jobbar nu 6 nätter denna vecka, bytt med en kollega som har fjällsemester.

Hur kan man frivilligt åka till mer snö???? Det övergår mitt frusna förstånd!


Jag har några goda vänner som också har problem med sina hundars hälsa, mina tankar går till dom och hoppas på snar bättring!


Ha det gott där ute   .

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards