Alla inlägg den 18 februari 2011

Av peggan - 18 februari 2011 19:27

  Så besviken på Gaia! Har tränat väldigt mycket på den sociala biten och hon har klivit fram med stormsteg! Fortfarande lite jobbigt med okända hundar men har ändå klarat det skapligt efter lite uppstrukturering och människor har gått riktigt bra. Hon har inte brytt sig särskilt på promenaderna, lite nyfikenhet men hållit sig vid mig och i skinnet.

Inte idag! Stora utfall och allmänt otrevligt uppförande, skiträdd men med hotbeteende, USCH!

Tack och lov hade jag en räddande ängel i form av snacksugen granne som stod kvar och samtalade trots detta beteende och sedan hängde vi på henne på vidare promenad. Hon försökte undvika men hon fick gå med mig och tog det ganska bra.

Själv är jag bara ledsen ända in i själen, orolig för framtiden, hur ska det gå?

Det är ju en kanonhund att jobba med men kommer jag inte tillrätta med det här så vet jag inte hur det ska gå.

Kanske och förhoppningsvis har det med löpet att göra men har jag otur så går det åt andra hållet efter löp. Eller otur.... jag vet inte, det beror väl som vanligt på människan! Jag ska göra det bästa jag kan, det gör jag alltid! Jag ger inte upp i första taget, det ska ni veta!

Just nu känns det i alla fall j..ligt tungt.

Fokus på socialträning blir det i helgen i alla fall!

Ha det gott där ute!  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards