Alla inlägg den 3 februari 2011

Av peggan - 3 februari 2011 11:21

Ja, så är det, upptäckte i dag att Gaia har börjat löpa för första gången, 13 månader gammal. Jag har märkt att hon varit lite trött sista dagarna men trodde det hade att göra med Antibiotikakuren hon äter och i morse var hon helseg, inte likt henne!

Nu har det fått sin naturliga förklaring!

Jag har även fint besök av Kelpietiken Kringla som höglöper, väldigt tillmötesgående och flörtig med mina tjejer men Gaia är jättesur och rädd om baken " kom inte näääära" då du!!!!!

Fast det blir inte mer än så, de är ju goa kompisar och Kringla tar det med jämnmod.

I går lade jag ett litet spår till Gaia, lite svårt att få ut längden med is och snö men det blev väl ca 300 meter. Det fanns till och med två partier med barmark (max 5 meter sammanlaggt men alltid något) och det gjorde att lilla näsan fick jobba! Det där med snö på spår är helt enkelt för lätt men det är ju ändå stimulans så det är bra nu när små barmarksplättar tittar fram så hunden får lära sig lösa lite vittringsvårigheter. I alla fall så klarade hon det galant. Själv var det väl si och så, än slank hon hit.. än slank hon dit.. än slank hon ner i diket .


Mysan gjorde uppletande i full fart, duktig fin vove!

Gaia verkar må bra efter omoperationen i alla fall, lite små harklig ibland men jag hoppas att allt är borta nu. Fredag är sista dagen med Antibiotika så sedan får vi se. Håll tummarna!

Nu bilder på gänget idag!  .

       

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards