Alla inlägg den 10 februari 2011

Av peggan - 10 februari 2011 16:03

Ja, visst är jag galen! Bestämde med kompisen B. att vi skulle spåra idag (bestämde igår  ). Vädrets makter bestämde sig för snöstorm men vi kom överens om att det enda roliga vi kan göra är att lägga spår  .

Nåja, sagt blev gjort, jag lade ut spår till Kringla i skogen, ca 500 meter blev det med 5 och slut.

Kringla nöp spåret snyggt trots skitvädret ock kom runt med 3 och slut, snyggt jobbat när hela spåret och apporterna var översnöade.

Sedan var det dags att gå ut spår till Gaia, den orutinerade tösen och vad gör galen matte? Går ut på stora ängen, knappt ledsyn var det pga blåst och otäcka hårda snöflingor in i ögonen. Tog ju lite riktmärken när jag gick ut spåret för att veta vad vinklarna och apporterna låg i fall hon behövde hjälp.

Tror ni jag såg dom sedan när vi gick spåret då? Den som gissar rätt får en isglass!

Nåja, liten tös skötte sig bra utom på sista benet då Kringla stod och väntade, det blev för svårt att både hålla reda på igensnöat spår och översnöad slutapport med den störningen men se de andra apporterna grävde hon fram! Imponerad är jag!  

Några bilder tog jag för att föreviga galenskapen, om ni undrar vad det är för små streck på bilderna så är det snö! Överraskade?  

Bilderna är på Kringla, håll till godo!

  .

Frisläppande

  Dags för spårutrustning   Hur länge ska man behöva vänta i det här vädret då?   Äntligen på väg, påsläppet!   Här är det, här är det!   Och hit gick det! Duktig liten tjej!  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards