Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Teater

Av peggan - 26 november 2010 13:08

I kväll ska jag på teater med dottern som bjuder mig på detta i födelsedagspresent! Det ska bli så trevligt, lite kultur är aldrig fel. Innan ska vi gå ut och äta middag på restaurang, kära syster och make följer med på middagen också.

Skönt att ha något trevligt att se fram emot nu när spårsäsongen ser helt rökt ut!  ( Villllll ha barmark, viiiiiiiiiiillllllllll spårträna!!!)

Mysan har nu fått vila i flera dagar och medicinerat med antiinflammatorisk medicin. Daglig massage och Back on Track verkar ha hjälpt henne, har inte sett någon hälta på några dagar. Mattes hjärta!   

 

Gaia är bättre också efter 3 dagar med antibiotika men hon hade några väldigt jobbiga dagar stackars liten! Inte ens massa bus i vårat hus var det och jobbigt med halsen! Det verkade som hon hade svårt att få luft också när hon låg ner så jag gav henne en dos kortison och dt underlättade, puh!!!

Nu har det börjat bli bus igen här hemma  , tänk att man kan bli så lycklig över att någon hittar på sattyg ena dagen för att bli galen en annan.

Också mattes hjärta förstås!

 

Idag har vi kört budföringar i skogen, ca 100 meter( utom fina Kringla som är så duktig redan och kan gå mycket längre). Alla vovar har skött sig bra och det är lite kul med Gaia som protesterar allt vad hon orkar när min hjälpförare går ut så man tror att hon aldrig kommer att springa tillbaka dit,  men.... se det gör hon och fort går det! Ja, nu med det obehagliga vita täcket ute så är det väl det som man får träna ett tag framöver. Ganska kul är det ju men spåret är ju lite mer jobb för min lilla vove ännu där man kan få ut en 700 m.-1 km spår.

Vita obehagliga täcket med 2 guldkorn på:

 

Det ger ju definitivt mer stimulans och mindre risk för uppätet hem   .

Lydnad går fint att träna på en affärsparkering, de stänger 19:00 men har fint upplyst och stor parkering så den blir välanvänd av oss under vintern.

Ha nu en trevlig helg och fram med ljusstakarna i fönstren så vår mörka del av världen blir lite upplyst!  

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

26 november 2010 14:19

Vad härligt att få en sådan upplevelse i present. Njut nu o ha en supertrevlig kväll tillsammans!! Skönt att höra att vovvarna mår mkt bättre! Jättefina bilder på de underbara... Ha det så skoj. Stora kramar till dig

 
Ingen bild

momo

26 november 2010 17:35

Skönt att guldkornen mår bättre nu...men Gaia ser svullen ut på ena sidan nosen, ha en riktigt trevlig kväll. kram

 
Ingen bild

peggy mys & gaia

26 november 2010 23:40

Momo, det är en kotte i munnen:-))
Inga-Maj, har haft jättetrevligt och kram på er båda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards