Alla inlägg den 21 november 2010

Av peggan - 21 november 2010 17:30

I går började Gaia hacka och krackla, såg inget i halsen men hon hade hållt på hela natten enligt kära dottern (jag var på jobbet). Från jag vaknade idag har hon inte harklat sig eller hostat alls. Undrar om hon hade något grässtrå i halsen som retade eller? Det går ju kennelhosta sägs det men det borde ju inte gå över så fort!

Ja, det är bara att avvakta och se hur natten blir (då jag förstås är på jobbet men dottern har lovat skicka sms om hur natten varit).


veckan som gått har ju bjudit på riktigt Novemberväder! Lusten att träna hund är ju inte lika stark då precis men har ändå lyckats köra flera lydnadspass som gått ganska fint och även laggt lite spår som gått kanonbra!

Mysan är ju suverän förstås med ålderns makt och sin rutin och Gaia kan nog bli minst lika bra! Spetsvinklar fixar hon plättlätt (just nu) och tekniska spår över lag har hon inga större problem med. Jag ska arrangera lite hundförledningar åt henne där tiden på förledningen är färsk för jag har märkt att hon gärna ska kolla upp då.

Förledningar i lika tid med spåret har gått bra hittills. Pinnarna markerar hon väldigt tydligt på sitt alldeles speciella sätt och nu kommer hon rusande med dom till mig också! Så var det inte från början då hon stod och stirrade på mig (eye???!!!) och sedan kastade apporten till mig sötnosen.

Nu vankas kalops till middag med hela familjen, ska bli så gott!

Sedan är det dags för nattjobb men sedan väntar ledig vecka!

Ha det gott!  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards