Alla inlägg den 13 november 2010

Av peggan - 13 november 2010 17:50

Snabbt töade snön bort och ingen är gladare än jag! Jag tar gärna lera och smuts inomhus bara jag slipper snön!

Nu kan man ju leva ett normalt brukshundliv igen utan risk att stå på ändan ( dvs om man ser upp för hala blöta rötter och berghällar med glidmossa!)

Nu ser det ut så här igen hemma hos mig:

  Härligt!

Nu har jag kunnat lägga flera spår vilket hundarna verkligen njuter av även om unghunden just nu har lite svårt att hålla fokus på ett enda spår!   

Idag var vi och tittade på omgivningarna runt spåret med jämna mellanrum men så småningom trillade vi rätt med lite hjälp av husse som hade varit spårläggare.

Mysan gick prickfritt sitt spår vilket inte är ovanligt men som ung var hon (och jag ) ibland ute på långa turne´er innan vi nådde slutapporten. Det bara tillhör ålder och utveckling att det ska vara lite tok , virr och snurr. Känner igen det från alla mina vovar och alla har faktiskt blivit väldigt duktiga med tiden.

I onsdags hade Gaia och jag kursavslutning på allmänlydnadskursen. Kursledarna hade ordnat en underhållande och varierande dag med olika saker att prova på. Bland annat hade vi spår och uppletande samt några av de nya finesserna SBK ordnar, vågar inte skriva vad för då blir B. från playan såååååååå irriterad  !


Jag har även hunnit med att jobba, städa (borde göras oftare) och ha kära syster här på middag vilket alltid är trevligt!

Lydnadsträningen är det ju så gott som dagligen och ofta flera pass på samma dag. Gaia har lite makaronstuk nu under fria följet, måste ha lite ögon på oss när vi tränar så jag inte belönar det stuket, ser ju inte så snyggt ut precis!

Mysan blev halt igen i dag efter träningen, det kommer fram när hon legat still  i samband med lite tuffare träning i skog. Hon har lätt att bli halt så fort det blir kallt eller fuktigt ute, inte bra alls. Veterinären trodde att det var muskulärt när jag tog upp det med henne men jag oroar mig lite att det ska vara ryggen som inte håller riktigt, USCH!

Ser nu fram emot morgondagens spårövningar, ska lägga ett trixit ängspår till Gaia för att se hur hon löser det! Mysan får vila igen! Stackar´n!

Ha det gott!  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards