Alla inlägg den 9 november 2010

Av peggan - 9 november 2010 15:00

Jaha, så är ovädret här, inte ovanligt att det kommer när jag jobbar!

Jag tror kollegan med mig drabbas av yrväder oftare än andra, särskilt med förra vintern i färskt minne. Turligt nog har vi kunnat ta oss fram till alla patienter i snöstorm och oplogat men nu hoppas jag på en mindre snörik vinter.

Hundarna har inget särskilt emot vädret, ystra som kalvar var de på skogspromenaden idag, jag stog ut en timme, sedan var jag dyngsur.

Gaia tycker det är på tok och har gjort vissa uppdrag i hemmet som att tugga på diverse saker och härja vilt med Mysan som är lagom road.

Men jag erbjuder ingen mer långpromenad idag, det blir lilla rastrundan som tar 15-20 minuter resten av dagen. Får se vad kära maken tycker om en kvällspromenad när jag åkt till jobbet, hundarna kanske kan övertala honom  .

I går var det lydnadsträning både på förmiddagen och kvällen. På kvällen har ju vår klubb fri träning för alla som vill och jag kan väl uttrycka mig som så att det var en tapper skara där! Kan det bero på vädret tror ni?  

Jag tog lite bilder i dag på hundarna med snön yrande runt, håll till godo och ta det lugnt ute i naturen, det är halt!


           

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards