Alla inlägg under augusti 2010

Av peggan - 16 augusti 2010 11:19

   
  

          Jaha! Så har jag också startat upp en blogg!

 Får väl se om teknikundret jag klarar av att fixa till det.

 Här kommer det definitivt mest stå om mina hundar och hundträning, kanske lite torrt för folk som har andra intressen:-)

På bilden är det mina små juvelet, Toned´s Flashing My  "Mysan" och Tonedo´s Always Alert Gaia "Gaia" båda av rasen Border Collie.

Mysan är 8,5 år och Gaia 7,5 månader gammal.


Mysan är Sv. spårchampion och har nu pensionerats från brukstävlandet men inte tränandet! jag ska försöka tävla lite lydnadsklass 3 med henne om vi nu får till momenten. Det svåraste för Mysan är vittringsapporteringen, " HURRA! här ligger det massa spårapporter...bara att ta hela gänget så blir matte glad" men, men, skam den som ger sig. Det ska bli kul att göra lite nyinlärning på "gammelhunden" och det njuter ju våra kära vovar också av! Lite nytt, mycket belöning och hjärngymnastik.

Planen med Gaia är också att tävla bruks, spår och ska även se om hon kan passa till rapporthund. Ännu är det ju bara bebisövningar i rapport, ca 50-100 meter och det går för det mesta bra. Spåret är hon duktig på, klarar 500-700 meter med liggtid på1-1,5 timme och markerar apporterna på ett kul sätt, tvärnit, stirrar på mig, vid uppmuntran cigarrlyft och slänger iväg den till mig och sedan ska det lekas med kampleksak! Hon är jättekul att jobba med och lär sig fort, kan ju förstås bli fort och fel:-)


Själv är jag en lagom tjock kvinna i mina bästa år, har dock inget bra recept på kuckelimuckmedicin ännu. Aktiv på Värmdö Brukshundklubb som instruktör och behjälplig på tävlingar. Jobbar natt som Sjuksköterska inom hemsjukvården och trivs väldigt bra med det. Ja,ja... jag har en man och 2 barn också men tack och lov har alla kommit i den åldern att de klarar sig själv, även mannen :-)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards