Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

vaccinationsdax!

Av peggan - 16 augusti 2011 13:01

Tiden går fort! I morgon blir Chilla 3 månader, hon är född på Norges nationaldag, 17 maj! Så i förmiddags var det dags för första mötet med framtida veterinär!

Glad i folk är hon så det var ju kul! Mat fick hon också gott, tuggade för fullt och så sticket då.... piiiiip, tugga,tugga! Gick ju ganska fint alltså! men en liten piplisa är hon! Råkade stöta till vänster framtass.... piiiiip! satte sig en bit ifrån och visade med att lyfta den upp och vifta att piiiiip! Men hon rörde sig obehindrat! hihi!  

Hon skriker i förebyggande syfte också om någon av det stora "vargarna" skulle ledsna på hennes bitande och snabbt vänder sig mot.... skriiiiik! ! Sen är hon på direkt igen då!

Ja, det är anorlunda att ha en sådan liten hund, de är snabba på att utnyttja just sin litenhet!


I Lördags skulle jag gått på teater vilket en bacelusk i magen satte stopp för  

attans! Tydligen var den jättebra har jag fått berättat  , får väl gå och se den  en annan dag då! Typiskt!


Har bestämt mig för att ändå tävla lägreklass spår på hemmatävlingen, var lite tveksam då Gaia inte är så gammal men blev väl ganska påhejad då av kompisar. Och det är ju på hemmaplan så det är ju kort bit att åka. Hoppas vi kommer med nu då! Har kört igenom lägrelydnaden och har fått skärpa till mig med framförgåendeträningen! Kast med liten bordercollie är nog inte det moment som menas tror jag men det tycker Gaia! Katapultmaskin  !!!! Nåja, det har blivit lite ordning i ledet nu så vi kanske kan få ett skapligt betyg på det! Det andra går ju skapligt tycker jag fast man vet aldrig med unga hundar vad som händer! 

Platsliggning med skott funkar bra, spåret går bra för det mesta och budisen går undan!

I morgon startar jag fortsättning på kurs, ska bli kul! 5 motiverade deltagare som jobbar och sliter, en frökens dröm!

har fortfarande lite semester kvar vilket är skönt! Känner mig oerhört trött och sliten fortfarande, mycket har hänt som tagit på själen och så är det i livet.

Ibland är det lugnt och enkelt och ibland inte.

Och! På Fredag börjar Bruks-SM! You go Millis, Annika, Lasse, Ullrika och Thomas!

Och så klart resten, både de jag känner och inte, snyggt jobbat att ta sig dit! Vi siktar uppåt med, få se hur långt det räcker!

 

Hon som siktar högt   

   

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

16 augusti 2011 15:15

Ajaj, stackars pyret:)Men vad kul att du anmält dig till lägre:) Nancy har oxå anmält sig till lägre i september. Hon säger att det är jag som fått henne till det:) Hm, men det är faktiskt lättare om man blir lite övertalad. Känner själv till det:) Vad vore livet utan pushning:) Lycka till Peggy o Gaia! Det fixar Ni:)O ett stort lycka till alla Ni på SM:et! Ska bli roligt att följa Er:)

 
Ingen bild

kennelmomo

16 augusti 2011 20:06

Kul att du anmält här hålls tummarna hårt det vet du. Men du...ta hand om dig nu <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards