Alla inlägg under februari 2012

Av peggan - 23 februari 2012 15:36

Oj vilka vårkänslor man får!    skiner, fåglarna sjunger, ishalka överallt och idag +7 grader ute!

Härligt!

Det enda som ställer till det är ordentliga promenader med hundarna... eller nåja, mer en som behöver få upp kondisen (d.v.s. jag!) och går i snigelfart en kort sträcka men tidsåtgången att ta sig runt är lång! Hundarna kutar ju runt hela tiden så de får väl sitt!

Igår hade vi ridhusträning, tur det! Nu finns inga platser ute att köra lydnad på om man inte är en hejare på skridskor då. Bara 4 st. var vi med efterföljande fika på konditori! (kanske inte vad jag behövde just nu men gott var det).

Jag körde igenom Högreklasslydnaden och det gick skapligt men det märks att vi filat lydnadsklass ett tag! Krypet var väl inte vad det var i senhöstat så det blir till att jobba på med det.


Idag hittade jag en liten plätt att lägga spår på så Gaia fick ett kort spår! Hej vad det gick i halkan!Fixade det fint gjorde hon i alla fall. Vi hann med ett uppletande också på blöt och snöig ängsbit. Intressant! Vi körde i motvind och se det ställde till det! Bara Mysan tog sig ut ordentligt utan tjat, Gaia fastnade och åt snö och fattade noll. Kompisens hundar kom förbi det magiska avståndet efter ett tag och skötte sig sen bra.


Blir till att träna på det lite mer inför säsongen som faktiskt snart börjar! Spännande ska det bli! En hel vår framför oss, helt underbart!

Såg att det är någon som sett snödroppar också och i dag såg jag ett ensamt litet flygfä av någon sort.


Jaha så har den lilla Prinsessan kommit ut! Nu vet man vad det kommer stå i tidningarna sida upp och sida ner! Hoppas den nya familjen får lite ro och tid att boa in sig!

Kändisskapets stora baksida!

Nu väntar jobbhelg, hoppas vi får lugnt!

Ha en härlig solig helg alla som får njuta av ledighet och spirande vårlöften!

  

Av peggan - 18 februari 2012 20:22

Ibland får man tävla och det går kanon, ibland får man tävla och det går blandat då! Ibland får man vara publik och heja så tummarna blöder och det var jag idag!

Kompisen med den ballaste kelpie jag känner (nåja, en av två) tävlade lydnadsklass 3 i kväll och tror ni inte dom vann! Och fick första pris! Tror ni inte matten säger (ofta) att lydnadsklass det skiter jag i... det är brukset som gäller, och så går dom så fint tillsammans (även om hunden definitivt inte var i sitt bästa slag idag), tar ett första pris och NU! Nu är dom i Elit både i spår och lydnad, inte ens 3 år gammal är hunden!!! helt suveränt jobbat!


Jag och min lilla glimrande stjärna har något att leva upp emot vill jag lova! Det här teamet kan gå hur långt som helst och det är en av det gänget av goa träningskamrater jag har i min omgivning!


Men vet ni!? Jag tror framgång föder framgång, ju bättre motstånd man har desto mer kämpar man! Om bara andan är bra (och det är den) att sporra och hjälpa  varandra till stordåd så kommer man dit och där är siktet ställt nu för oss!


Hela vår klubb har så bra anda med många väldigt lovande ekipage, både i Bruks och lydnad! Vet ryktesvägen att även i Rallylydnad finns fina ekipage men nu är ju inte det mitt fokus så jag har inte så bra koll där. Agility är inte så framstående ännu så var är ni ungdomar som orkar kuta järnet mellan hindren? Ipo är på G också, vet att det finns väldigt duktigt folk och skärmar finns delvis uppsatta ( blev någon eländig storm som drog ner vissa delar då)


Oj vad kul denna vår ska bli! Dags för att testa på högre klass och lydnadstrean för mig och Gaia! Elit ska vi till så klart och sen vidare och upp, upp, upp! Och så lite UPP till får jag ha i planen!

Kanonfin att jobba med är hon! Ja, visst har hon sina brister och det har de flesta hundar (OCH FÖRARE!)

I det här fallet är det socialt men jag tror att arbetslusten och fokus på mig kan lösa knuten!


Håll tummarna nu för att vi ska gå hela vägen! Inget känns så bra när man börjar i extremt motlut och ändå får världens största nerförsbacke som slutresultat!


Ha en bra helg! 


Segraren idag, Kiringla! Fina tjejen!

 


  Mitt hjärta, på väg Upp!


   

Av peggan - 10 februari 2012 18:54

Just nu har kompisarna eländes elände! En Go` kamrat ligger svårt sjuk på intensiven, USCH! Alla tummar hålls nu för att det ska vända och den goda vänliga människan ska återkomma till oss och fortsätta med rolig träning!

En annan väldigt go´person har elände i blicken, ser inget bra och det vill jag att hon ska! Tummar hålls för lyckad operation och örnsyn!

Hundkompisar som ser pigga ut men som har en klo här eller knöl där, oro där med. eländes elände!


Själv är allt bra efter en helg i sängen med influensa, petitesser i det här sammanhanget men så j-kla tråkigt att ligga ner en hel helg när man kan vara ute och frysa lilla(nåja) rumpan av sig!

Idag har det varit inomhusträning med lydnadsklass3 träning. Gaia var hothothot! Lite tok här och där men så underbart härlig hon är ändå! Sicken liten pärla och vilka förutsättningar där finns bara hon kan cooola ner sig lite grand då! (önskedrömmar, hihi)


Äntligen fick jag ihop det med bästaste jobbarkompisen för en fika, vilda Chilla var med och förgyllde dagen där! Har en annan jobbarkompis just nu som är precis lika underbar men saknar ändå min J så ofantligt emellanåt! Skulle vilja ha dom båda två med mig på arbetspassen (ny önskedröm då!)


I går hade vi tjejträff (kanske mer börjar bli åt tanthållet men so what!) och det var så trevligt! Fullt med hundar runt fötterna och massor av mat, prat och planering inför en träningshelg med vovvar i Maj. Åh vad jag ser fram emot det!


Längtar efter vår och värme sååååå mycket! Hatar det kalla eländiga vita som är just nu! Fryyyyyser, svårt att träna hund och allmänt olustigt! Hoppas tiden går megafort fram till slutet av Mars nu, då blir det en ljusning(sommartid) och droppelidroppet kommer igång i dagsmejan! Fåglarna sjunger för fullt och livet återkommer i själ och natur!


En liten tanke för oss SBK:are, har SBK tänkt på alla utan dator eller datorkunskap med nya systemet SBK-tävling!? Och inte en ordentlig genomgång har det varit, varken i tidningen eller lokalt (som troligen inte fått info centralt!)

Så otroligt dåligt!

Visst, för mig var det enkelt (även om jag är idiot i datavärlden) men det finns många som inte fattar ett dugg och de finns många som är ännu(det ni!) äldre än mig och knappt sett en data och fattar 0! Nog ska det vara ordentlig information LÅNGT innan om detta och även tydlig information ifall man inte är med dator om hur man ska gå till väga! MOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRR!


Ha nu en trevlig helg alla! I morgon har vi årsmöte på klubben med nya val och nya segrare till vandringspriser( I år får vi backa här hemma men kämpar vidare till framtiden!!)

  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards