Alla inlägg den 16 december 2011

Av peggan - 16 december 2011 14:52

I går blev jag (med flera) proppmätt! Jobbets årliga Julbord gick av stapeln och i år på finfin lokal med finfint Julbord (varför skulle jag smaka på efterrättsbordet, varför...) .

Vi var på Van Der Nootska Palatses på Söder och njöt. Innan hade vi samling på en Pub och någon alkoholhaltig dryck slank ju lätt ner.

Trevligt som alltid hade vi men färden gick direkt hem efter Julbordet, lusten att gå vidare på lokal avtog snabbt vartefter rätt efter rätt slank (? nåja!) ner.


Idag hade vi avslutning för terminen på inomhusträningen, vi hade lite läxa som vi visade upp, de flesta lyckades bra! Duktiga hundar och förare! Fika med glögg och smörgåstårta bjöds det på, mer kalorier att göra av med alltså!

Det blev till att avsluta med långpromenad och uppletande.


Och här till grundträning då! Själv tjatar jag alltid på mina stackars kursare om just grundträning, att hunden ska förstå varje del och vad som förväntas av den innan man kan förvänta sig helt moment och senare kedjning men se här har jag slarvat! Blir till att jobba med delen lugn och balans i ut/hämta-in/lämna nu ett tag så jag blir av med den vilda kampen som riktas mot mig (AJ!!!! ) Och se, det gick ju riktigt fint!

Jag får ta mig själv i örat nu och stegra i lugn takt, så utslagsgivande som uppletande brukar vara i Elit ( ja, vi ska ju dit är tanken   )


1 vecka kvar till Julafton (+ 1 dag) inte en Julklapp inhandlad och inte mycket Julpynt på plats här! Dags att ta tag i det för nu är jag ledig till på Torsdag! Sen blir det nattjobb hela Julhelgen men det gör inget, har ju vuxna barn som också jobbar!

Huvudsaken att vi kan ses en stund och äta lite tillsammans och umgås!

I morgon blir det spårträning, ska tydligen bli riktigt "skit"väder, men vad gör det!

Ha en fin helg!

  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards