Alla inlägg den 8 december 2011

Av peggan - 8 december 2011 16:33

Vem skulle inte ha någon kurs i vår då da´!? Det visade sig att det inte var jag!

Ingen ville ta hand om tävlingssugna så nu är det som vanligt då!

Två kurser i vår, en Appell/Lägrelydnad och en tävlingslydnad klass 1 och 2!

Jaha! Så var den våren full!


Planer för egen träning tar ju upp resten av våren, starta lydnads2, kanske 3 om det blir klart ( vem vet!?) och så mala vidare med brukset (hoppas jag kommer med!) Högreklass i vår då, hoppas vi tar oss till elit så är det bara att tuta och köra vidare sedan!


För min del får det gärna vara SNÖFRITT!!!!! heeela vintern så jag kan fortsätta spårutbildningen med lilla damen (Gaia  ) Hon är väldigt lovande men är ju inte 2 år ännu så det finns att träna på. Lydnaden sitter skapligt, uppletandet behöver filas på (gaaaalen vovve! drar upp sig i kamp mot bästa (?) matten puh!) men det kan man köra mycket trots snö.


 Turligt nog har vi ju även möjlighet till ridhusträning fram till slutet av Mars, då inte av havremoppar utan lydnadsträning med nobla vovvarna! Har även en inomhuslokal jag kan köra i med ett gäng glada kamrater!

Hur som helst vill jag ändå vara utan snö! hatar det vita eländet! För j..ligt när man jobbar också (bilburen hem till svårt sjuka på glashala oplogade vägar, kul eller...näääää)


Snart blir det Julbord med jobbet, ute på fin lokal, ska bli härligt! Den Julmaten och sedan Julafton är mer än nog för mig, man blir för stinn och seg av allt det feta!

Sedan hemska Nyår då (stackars Mysan) och sedan är det bara sikta mor vår och ljus!

Ha en fin helg och glöm inte släcka ljusen!

  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards