Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Lägrespår tävling

Av peggan - 18 september 2011 13:55

Idag gjorde jag & Gaia debut i lägrespår. Vi drog startnummer 4 så väntan blev så där lagom lång.

Påsläpp på spåret gick kanon men ingen pinne kom, efter 5 minuter kom vi in i snår och kärr, Gaia började titta bakåt på mig så vi var lost!!!

Nåja, pigg o glad hund så vi vände tillbaka och efter en stund nöp hon spåret och fick pinne ganska strax,  !

5 och slut och 21 minuter tog det för oss till mål, nåja, ganska bra jobbat av lilla orutinerade tjejen tycker jag!


Budföringen gick som en dans, 10/10 och sedan var det platsliggning.

Hunden bredvid Gaia ställde sig på första skottet för att vid andra lufsa hem till matten sin, Gaias blick var talande, hon glodde stint på honom och kunde hon tala människospråk hade hon nog sagt att hördudu! Så där gör man inte! Gå genast och lägg dig!!!! . Betyg för Gaia 10/10

Sen var det lydnad och förutom kast med liten Bordercollie på framförgåendet (Hunden som kör kast, inte jag, betyg 7/7  ) och lite bus på apporteringen (8/8) så gick det väldigt fint! Höga poäng! Såååååååååå underbart duktig liten Gaia! Jag är så glad att jag kämpat på med henne för vilken fin arbetshund hon är! Och världens goaste med oss och dom hon känner! .

Ja, vi fick ihop 530,5 poäng vilket räckte till seger.

Fina priser fick vi också och 2 klubbkompisar blev också uppflyttade, så härligt och så fantastiskt bra gjort av dem!

Nu blir det lite party här, Gaia ska få märgben och jag tar och suger på ett glas rött! Fira är viktigt!

Gaias fina syrra blev också uppflyttad till högrespår idag! Grattis till världens goaste N! Hurra!

Nästa vecka är det jobb och så förstås uppflyttningstårtor i massor på klubben!

Igår blev 2 till fina klubbkompisar uppflyttade till högrespår! Jättekul! Vilken klubb vi börjar bli!

   

 
 
Maud

Maud

18 september 2011 14:14

Grattis Peggy och Gaia!! Bra jobbat!

http://www.pudelskoj.wordpress.com

 
Christer

Christer

18 september 2011 14:22

Stort grattis från oss i AckeLokeBo!
(Ni som är uppflyttade får boka in varsin måndag och bjuda på tårta! :-) )

http://ackeloke.wordpress.com

 
Ingen bild

Görel

18 september 2011 14:26

Det var härligt att se din lydnad, jag säger som Gunde "ståpäls" Vilken liten pärla hon är när hon jobbar! Det såg så lätt ut när ni gick där tillsammans! Vill se mera.......

 
Ingen bild

Inga-Maj

18 september 2011 14:59

Platsliggningen: Hahaha..tror du fått en liten polis vid din sida:) Så underbart Peggy <3 Ja du har verkligen kämpat med denna lilla söta, nu kanonduktiga, lilla hund. Där ser man vad kämpande är värt, o när man gör det på det rätta sättet!!<3 Bra kämpat o ett jättestort GRATTIS till Er båda!! Verkligen ett snyggt arbete!!<3

 
Nancy Mischa Gliss

Nancy Mischa Gliss

18 september 2011 15:10

Så underbart härligt Peggy o Gaia Ska krama om er riktigt ordentligt på fredag Hurra vad ni e bra.

http://URL

 
Marre

Marre

18 september 2011 16:26

Stort grattis! Kram

http://www.radiantstars.se

 
annika

annika

18 september 2011 18:19

GRATTIS till Bästa Peggy och Gaia!!!! Hurra va skoj! Önskar att jag vart och sett er fina debut!!!! Bamsekramar!!!

http://annikasvovvar.se

 
Ingen bild

Ann och Abbe

18 september 2011 20:10

Stort Grattis Peggy och Gaia!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards