Alla inlägg den 27 september 2011

Av peggan - 27 september 2011 15:31

I Fredags blev Mysan svullen under vänster öga på kinddelen. Trodde det var ett insektsbett men efter hemkomst från Vadstena så var det fortfarande svullet, fick tid hos Veterinären idag och hon trodde det kunde vara en tand som ställer till det.

Nu blir det Antibiotika i 10 dagar och återbesök om en vecka för munsanering.

Mysan visar inga tecken på smärta men hon är ju en tålig typ, stackars Mys!


Nästa vecka ska även Gaia dit för kastrering, blir en nervös dag med två vovvar nedsövda hos veterinären!

Hoppas nu att det stämmer då att Gaia kommer börja äta normalt! Jag är ganska trött på att försöka lura i henne diverse kalorihaltiga saker så hon inte svälter ihjäl.

Får hon välja själv äter hon frivilligt var annan/tredje dag och då en halv portion av dagsbehovet. Hon skulle passa i modellcirkusen om hon var människa!


I helgen var jag alltså i Vadstena och träffade några från kennelklanen, urtrevligt! Vi tränade lite hund, var och hejade på kennelhundar som tävlade och blev uppflyttade till lägreklass! Härligt!

På Lördagkvällen hade vi kräftskiva med underbart goda havskräftor som bästa Onsalaborna hade fixat, MUMS!

Träffade Gaias alla syskon! Alla är så himla duktiga! Fantastiska små vovvar hela bunten.

Jag hade med mig min syster ner också, mysigt att få umgås med henne!


Helgen bjöd på fler glädjeämnen då klubbkompisar varit ute och tävlat och gjort fina resultat och det roligaste av allt var ju min bästa Kiringla med matte som blev uppflyrrade till Elitspår! Hurra vilket team dom är!


Nu väntar dagar med träning och kurs, sen blir det jobb hela helgen.

Njut av sista värmen nu!

  

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards