Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Intensiva dagar

Av peggan - 24 mars 2011 18:54

Det har varit full rulle på hundträningen nu, gäller ju att utnyttja solen och njuta så länge det går!

Enligt vädergudarna ska det bli kallare igen lagom nu tills jag ska jobba hela helgen!

Jag har hunnit med att lägga spår till vovarna 4 dagar, gjort uppletande och kört lydnad, ibland flera pass samma dag.

För mig är det höjden av njutning, att vara ute, röra på sig och jobba tillsammans med sin hund, helt underbart!

Idag var första dagen man kunde gå hela gamla klubbstugevägen utan risk för att halka! Lite snöfläckar här och där men det gick att kryssa sig förbi!


Inför förra helgen pratade jag lite med min uppfödare, hon undrade om Gaias harklingar fanns kvar, vilket dom gjorde om än lite bättre än tidigare.

Har du funderat på noskvalster då? undrade hon vilket jag inte hade och inte trodde på.

Efter att ha sovit på saken kunde jag nog ändå se en del symtom som överensstämde, alla har ju inte inåtvända nysningar.


Gjorde egen forskning på nätet och såg att det nog inte var en så dum tanke.

En dos Interceptor hade jag hemma och gav den till Gaia.

12 timmar senare, inte en harkling och inga har jag hört hittills!

Har samtalat med veterinären som skulle faxa recept på mer tabletter och så då när man stått i kön så hade inget recept kommit! Typiskt!

Har försökt få tag i henne men inte hört något, men det löser sig väl snart.


Sitter nu och förbereder mig för 4 jobbnätter, hoppas de är lugna och milda!

På Lördagnatt blir det sommartid!

En timme till ljus på kvällarna, helt underbart!

Ha det gott!  

 
 
Christer

Christer

24 mars 2011 20:24

Kommentar! :-)

http://www.bouvieracke.se

 
Christer

Christer

24 mars 2011 20:26

Hoppas du sparade lite finväder till oss som jobbar mån-fre!
vi håller tummar och klor för att det var så "enkelt" som noskvalster!

http://www.bouvieracke.se

 
Jannicke

Jannicke

24 mars 2011 20:32

Så godt å høre at at det har ordnet seg med harkingene!! Og inspirerende å høre om lydnad, spår og uppletande...vil også ha bar mark!! Foreløpig er det masse snø her :-(
Klem fra
Jannicke og BC-gutta

http://tappertitti.wordpress.com

 
Ingen bild

momo

24 mars 2011 23:30

Hörde att interceptor ska utgå, så då blir det stronghold i stället, jag tog ut precis i sista minuten, ska kolla om jag kan avvara en tabl så kan jag skicka den, den delar du så har du till nästa två ggr (starka), hör av dig i så fall. kram

 
Ingen bild

peggy mys & gaia

25 mars 2011 14:25

Tack Momo! har fått recept och hämtat ut stronghold.Fortfarande harkelfri :-)

 
Anna

Anna

3 april 2011 13:35

Tänk så skönt om det är så "enkelt" :)
Kram

http://www.annaho.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards