Alla inlägg den 20 mars 2011

Av peggan - 20 mars 2011 15:02

  


Idag har vi haft spårdag, Mysans spår gick i ca 40 meter barmark och 600 meter snö, och hej vad det gick! Ganska mycket fort och fel men så småningom kom vi till alla apporter, puh, svettig matte efteråt! Solen värmer ju ganska bra!

Gaias spår gick mest på kalhygge som nästan helt var snöfritt, ca 100 meter snö och 500 meter barmark. Hon skötte sig alldeles utmärkt, kom av någon gång i skiftena men redde upp det, missade en apport där i tapptet men hade alla andra.

Duktig liten tös!

Blev sen bjuden på lunch och semla av kompisen, stoppmätt blev jag och är fortfarande. 


Vi körde lite budföringar och lite lydnad med skott-träning också, ingen av tjejerna bryr sig om det, skönt!


I går var jag med två kompisar och hejade när de skulle tävla lydnadsklass 1 på Vällinby BK. Gaia var med för att socialträna och tänk vad det har lossnat!

En enda ful min gjorde hon till en trasselsuddvove men det var bara ett litet morr och hon la ner direkt när jag sa till. Sedan skötte hon sig så snyggt, vi mötte massor av hundar, folk, cyklar, joggare, stavgångare m.m

Vi var inne i klubbstugan, vi stog mitt i smeten med folk och hundar, bara en fin liten tjej med som uppförde sig! Hon tog själv kontakt med lite okända människor och blev villigt klappad, HÄRLIGT!!!!


Guldstjärna till Gaia  !!!!

Hon och jag passade på att träna lydnad på planerna också, gick riktigt fint! Folk och hundar huller om buller men hon höll sig till sak! Nåja, ibland gick huvudet runt lite när roliga lekar hände runt om och när kompisen insmickrande kallade på henne  .


Ja, och så kompisarna då, de skötte sig utmärkt och fick 1:a-pris båda två!

Grattis till B:na med vidhängande fina vovar! Duktiga ni!

Ha det gott där ute i solen, det gäller att passa på!   

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards