Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Spårdag!

Av peggan - 13 mars 2011 16:12

Jajamensan! Idag blev det dags för spår igen, helt underbart roligt! Jag och kompisen B. körde varsit spår i skogen vid mig. Hennes markavsnitt var skapligt snöfri, min var det delvis (dvs 75% av spåret gick i snö, blötsnö....).


Hunden klarade det bra, alla pinnar med. Lite fick hon slita mellan barmark och snö, samt en övergång av andra folk och hundar, men löste det efter en stund. Duktig liten Gaia! Kompisens hund klarade det fint också, tänk vilka duktiga små tjejer vi har! Helt fantastiska och duktiga för att vara så unga!


För övrigt har Gaia och jag tränat lydnad med Plutogruppen i fredags, behaglig inomhusmiljö med trevligt folk och trevliga hundar! Jättebra träning för Gaias sociala bit och hon tar sig fort tycker jag.

Just nu har hon lite spökålder igen så det finns lite oväntade monster här och där, ja se unghundar   !


Helgen har för övrigt bjudit på lydnadsträning med kompisarna och lite uppletande och budföring. Mysan har varit glad och vild på lydnaden, måste plocka ner henne lite på jorden nu så tassarna är mer på marken  .


På tisdag är det dags för HD-röntgen och utvärdering av Gaias harklingar som faktiskt blivit bättre.

Har fått flera förslag om att magen hennes kan ställa till det så efter internetsök efter behandlingar har jag nu behandlat henne för det med i några dagar. Det värsta är att hon inte vill äta nu igen, mår nog lite illa av medicinerna!


Annars är ju våren på G, äntligen, ordentlig tö dagtid men minus på nätterna.

Det tar i alla fall på snön så en ljusning är på väg!

Ska bli skönt när appellplanerna dyker upp igen!

ha en bra vårvecka!   


 

 
 
 Anna

Anna

13 mars 2011 16:36

Wow va ni tränat flitigt, you go girls :) ! Ja nu är våren verkligen på inmarsch, härligt :)

http://annaho.bloggplatsen.se

 
Nancy Mischa Gliss

Nancy Mischa Gliss

13 mars 2011 18:45

Härligt man ser mer o mer barmark. Vi har vallat i helgen de går jäkligt bra körde uppl. i fred.bägge tjejerna kanon.Lycka till på tisd. Kramar från oss.

http://URL

 
Ingen bild

Inga-Maj

13 mars 2011 22:37

Låter som Pegganflocken haft en underbar hundhelg :) Håller tummarna för tisdagsbesöket.. Vill ändå berätta att Gnistra har inte ätit mkt alls senaste veckan, o även Cassie har varit sämre i maten.. Även riktigt matglada hundar här i omgivningen har lämnat mat kvar i hundskålen o ätit under ett mkt lugnare tempo än förut. Trodde först att det bara gällde kinkiga Gnistra, men det verkar vara lite allmänt hos många just nu. Har funderat vad det kan beror på, men inte kommit fram till ngn vettig förklaring.. Beror det på väderomslag, hårfällning, hormonellt, etc..? Ja man kan bara spekulera än så länge o hoppas på att aptiten kommer tillbaks. Men ngt verkar det vara iaf. Kramar

 
annika

annika

14 mars 2011 16:22

Ååååå nu e vi avis, vill oxå spåra... =) Hoppas vi bara att Gaia ska bli helt friskförklarad..
Ååå visst är våren på G..
Kram från Knas

http://annikasvovvar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards