Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Att få sig en skrapa

Av peggan - 10 december 2010 13:26

Man kan ju önska att det jag menar är en stor summa pengar men nu är det mer den striden jag har med att skrapa bilen! Gott minne som jag har sätter jag alltid på motorvärmare och kupévärmare i god tid innan bilfärd, NOT!!!!  !!!!!

Sedan står jag där, skrapar och skrapar.... den   isen sitter som berg! Och inte nog med det, mina älskade fyrfota sprider en underbar fukt inne i bilen så sedan ska det på och skrapas på insidan också .Två torrbollar är inhandlade att ha i bilen för att suga upp fukten tror ni det hjälper??????????? NOT!!!!!!!!!!!!!!   !!!!!!!!!!!

När jag skulle tanka sist hade luckan som är så modern och fin," bara att trycka på från utsidan så går den upp", frysit fast, ingenting att värma med fanns, det blev till att bända upp skiten med en nyckel, jättebra för lacken!!!!!!!! NOT!!!!!!!  !!!!!


Det påstås att helvetet är het som F..N (he,he!) men jag tror att det är ISKALLT OCH FRUSET OCH ATT ALLA ISSKRAPOR ÄR SKITDÅLIGA PÅ ATT SKRAPA!!!!!!!!!

Eller hur du din   , där ser ni!!!!!!!!!


Gaia då!? Ja, hon är piggare men fortfarande hostar hon upp lite slem. Äter lite bättre, har gått upp 0,5 kg, alltid något.

Mysan mår bara bra, inte halt just nu, skönt.

Ha nu en bra helg ni som är lediga, själv jobbar jag och tjänar pengar till ny isskrapa   .

 
 
Jennifer

Jennifer

10 december 2010 16:15

Haha...du skriver så roligt! Så härligt med vinter...eller hur :) Ses snart!
Kram

http://norenfamiljen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena & BC-Ligan

10 december 2010 17:51

jaa Peggy precis SÅ är det!!!! hittade en kanon bra skrapa på macken. kraam

 
Ingen bild

Görel

21 december 2010 11:06

Som sagt, snön och kylan är ett helvete men ingen annan håller med mig, så fortsätt ni bara o njut av snön, ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards