Alla inlägg den 31 december 2010

Av peggan - 31 december 2010 11:51

Dags för årets värsta dag för Mysan. Hon är livrädd för fyrverkerier och just här där vi bor är rena rama vilda Western tyvärr.  

Hemma i huset pågår operatin förtäckning för att minska ljus och ljudfenomenet så gott det går. I söndags började fantasterna att dra av sina fyrverkerier och sedan ska de väl hålla på till alla helger är över tyvärr.  

Jag har varit och inhandlat Feromonspray för hundar, få se om det hjälper, har provat förut utan större effekt. Min snälla veterinär har skrivit ut lugnande som Mysan fått sedan i måndags fast jag har halverat dosen. Hunden blev så vinglig på benen av fulla dosen och det vet jag ju att hundar som inte har kroppskontroll får ångest.

Med halva dosen är hon lugn men har fin kontroll på alla kroppsdelar.

Det lilla monstret Gaia   verkar inte bry sig särskilt ännu i alla fall, ganska skönt. Hon har sina rädslor men verkar inte vara särskilt ljudkänslig.


Jaha, till er som festar ha ett riktigt Gott Nytt År, själv sitter jag instängd och nykter med TV:n på högsta volym och bara hatar alla fyrverkerigalningar.  

  !

Mysan  

 

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards