Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Lydnadstävling inomhus

Av peggan - 28 januari 2012 19:55

Finaste Gaia har idag gjort debut i lydnadsklass 2!

Vi förberedde oss med en springig promenad och ett spår som eminenta hussen lade ut för att få något lugn i den ivrigaste lilla voven ( hon heter ju T. Always Alert.... det namnet är passande!)

Efter det träffade vi bästa B med finaste Kelpiesarna för lite spring och lite ångestträning ( var ganska nervös för sändande till rutan)

Sen bar det av till Velamsund och stundande tävling då i ridhus. Hann med en kortare promenad innnan platsliggning som gick fint! En liten vovve gick upp men bara en bit för att sedan lägga sig några meter framför de andra vovvarna! Gaia låg lugnt men tyckte väl det var lite trist med lugnet, nosade runt lite men fokuserade tillbaka på bästa (?) matten när hon vaggade ben.... puh!

Därefter det sedvanliga, väntan.....

Nu fanns det en Cafeteria där hundar var välkommen, dit begav vi oss och det blev första parkett! Öppna fönster till ridhuset så man kunde njuta av duktiga förare och hundar! Gaia somnade och jag var på så klart! Duktiga hundar med fin inställning! Vissa missade något men helheten var väldigt snygg! Hård konkurens mao!

Vår tur! Värmde upp med mycket språng marsch där lilla damen kan ta för sig! Fungerade så kanon men men under tävlingsprogrammet blev det hetta och Always Alert! Lite framför, lite vid! Lite galen och ändå helt underbar! Vilken drive i denna hund!

För övrigt ganska bra men svårigheter med denna tävlingsledare! Såg ut som Gaia hade ideér om vad f..n han skulle bestämma över oss för! Skapliga betyg utom på fjärren som blev en 6 då hon tappade fokus på ett skifte! Nåja! 174,5 poäng, 3:e plats och ett 1:a-pris! Jag är nöjd!


Tänk så långt vi kommit från starten med en helt livrädd hund socialt som nu istället tar till lite " vad tusan domderar du om? Jag och matte is tha´shit"!

Hon hållert sig i skinnet och balanserar fint i dessa situationer även om hon blir störd och presterar snäppet sämre men ändå ganska bra!

Nöjd matte finns här! I Love my dog!


Gaia, mitt  


   

Och rutan då ?! Betyg 10!   

 
 
Christer

Christer

28 januari 2012 20:23

Vi bugar o beundrar er! :-)

http://ackeloke.wordpress.com

 
Ingen bild

momo

28 januari 2012 21:38

jag bara leeer :))

 
Ingen bild

Piia

28 januari 2012 21:52

Grattis till framgångar med både tävlingssituation och till resultat!

 
Ingen bild

Inga-Maj

28 januari 2012 22:13

Så himla kul! Ja tänk vad Ni har fått slita hund :) Det gör det hela mer speciellt. När jag tänker efter.. är jag så glad att Gaia hamna hemma hos dig. Tror inte många varken slitit el klarat ut detta problem. Men det är värt att slita. Det har Ni redan bevisat. Ett stort Grattis till duktiga Ni :)

 
Marika, Lotus & Mixtra

Marika, Lotus & Mixtra

29 januari 2012 01:17

Men det var ju super kanon....du har verkligen en härlig liten hund stort grattis till er debut i klass 2 och ett första pris...Vi ska nog oxå köra 2:an i vår, oj nu pirrar det av tävlingslust i magen :)!!

http://lotusmixtra.wordpress.com

 
annika

annika

29 januari 2012 14:55

grattis än en gång.. Jag blir så inspirerad av dig å dina vovvar.. En fröjd att få träna med dig och ta lärdom av alla dina kunskaper, erfarenheter och tips .. Vi hoppas verkligen att ni kommer ner till Öjn i framtiden och hälsar på..
kram från Knas

http://annikasvovvar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards