Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Lydnadstävling

Av peggan - 10 juni 2011 13:55

Igår var det då dags för debut i lydnadsklass 1 för Gaia.

Min klubb hade kvällstävling men ingen svalka var det trots start kl 19! Strålande sol och 26 grader varmt, härligt men varmt för stackars domare och funktionärer att stå i gassande  i flera timmar! All ära åt dom!

Ja, hur gick det då! Starten var mindre bra! Platsliggningen satte sig Gaia upp, det var en åskådare som ställde sig strax bakom henne med stor lite stökig hund och det blev för svårt för lilla osäkra damen," bäst att sätta sig upp så man blir lite större!"

Irriterad blev ju jag förstås, han inte få tag i människan och förklara mig så mitt snäsande sitter väl kvar i öronen på den stackaren! Om du läser det här så får du ursäkta men man försöker ju inte störa hundar i onödan på tävling till skillnad mot träning, särskilt inte de unga orutinerade. Välkommen tillbaka som åskådare men med rätt åskådarplats! .


Tandvisningen gick åt h..vete! Upprörd matte, upprörd hund, nähe du här ska inte rotas i någon mun inte! Det har gått klockrent på träning men då har ju sinnesstämningen varit annorlunda både på hund och förare  .


Tack och lov hade vi starnummer 10 så jag han tagga ner till det var dags för entre och där gick det kanonfint! Duktiga lilla Gaia! Nåja matten var inte lika duktig och nercoolad som hon borde, gav fel kommando på läggande under gång men kom på det direkt så betyg 6 med utmärkt utförande av hund men kraftigt DK från korkad matte! - 8 poäng till matten alltså!  


Jaha, tänkte jag, hade jag inte gjort bort min duktiga lilla vove kanske det ändå hade räckt till ett första pris, jag tittar ju aldrig på betygen så jag vet ju inte vad jag fått (utom på läggandet då!) Trodde väl vi kanske fått ihop en 145 poäng eller så med så mycket bortfall i poäng. MEN! Tror ni inte lilla voven skötte sig så snyggt så hon precis skrapade ihop 160 poäng! Mattes  

Och det innebär ju ett  -pris!

    Finaste duktiga Gaia! Med mindre duktig förare då  .


Ha en trevlig helg! Själv jobbar jag extra lördag söndag.

  

 

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

10 juni 2011 14:43

Uppflyttning, kanonkul!! Sen att det blir lite tokigheter beroende på olika saker, spelar ju inte så stor roll i den här klassen. Så nu är det bara att klättra vidare. Det här fixar Ni med lite tävlingsvana o mognad hos den lilla fröken :) Ett JätteGrattis till Er <3

 
Anna Trolle

Anna Trolle

10 juni 2011 16:48

Med en vild och störningskänslig hund som Gaia behövs det en riktigt duktig förare för att klara av ett 1:a pris när nerverna spökar - gud vad duktiga ni är GRATTIS!

http://www.cornish.se

 
Nancy Mischa Gliss

Nancy Mischa Gliss

10 juni 2011 17:48

Jättegrattis till världens bästa Peggy o Gaia.Det är ju uppflyttning som gäller.Vi hade en störning på klubbben på våran tävling åxo det är inte roligt när det är på jävelskap o man är redan förban.när man börjar linför.Nu kör vi vidare Kram.

http://URL

 
Hanna

Hanna

10 juni 2011 19:01

Duktiga att få första pris i värmen och trots incident på platsliggning och tandvisning. Grattis!

http://www.hannasflock.com

 
Ingen bild

momo

10 juni 2011 19:53

Grattis igen bästaste Peggan & Gaia

 
Ingen bild

annika

10 juni 2011 20:14

Vi han ju inte å se er, men jag kan bara tänka mig hur snyggt lilla Gaia gick.. Jätte grattis till 1:a priset. Å ett 1:a pris e alltid ett 1:a pris!!!!! =)
kram från knas

 
Ingen bild

Lena & Guinezz

10 juni 2011 22:08

Lkl 1 o apellen är ju alltid värst! Nu är de avklarade! Det finns ju alltid rötägg i publiken som inte vet bättre. Men med en duktig matte och en lovande hund kommer man långt! Jag tänkte på er hela kvällen! Stort grattis! NU blir det både lättare OCH svårare, ja du fattar vad jag menar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards