Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

På G

Av peggan - 20 maj 2011 15:07

Äntligen har uppletandet börjat lossna för Gaia, hon har så mycket vall i sig att hon lätt fryser men nu börjar det arta sig!

Full pelle ut för det mesta, och full pelle in! Galen och tokig, ryster och morrar  med grejerna när hon kommer in uj,uj!

Klarar oftast att hämta 4-5 grejor men ibland blir det stopp och då gör jag lite retningar bara så funkar det igen.


Just nu är hon i "testa om man kan göra lite som man tycker" åldern, hmmmm....

Nåja, med tanke på hur det har varit med allt strul så ser jag det som väldigt positivt, lilla damen har vuxit på sig mentalt!


Skogspåren går fint, lite nyfiken på viltet såklart men inte svårövertalad att hålla fokus.

Vi har också börjat med platsliggning när det skjuter, lite för sig själv och inte med okända hundar nära men en bit ifrån. Hon bryr sig inte kan jag säga, i alla fall inte om ljuden men är väldigt intresserad vad andra håller på med, ligger dock kvar och är lugn i kroppen. Nyfiken i en strut, hihi!


Gänget har också tränat rapport ett par gånger, det har gått fint för gruppens hundar, Gaia behöver bli säkrare på okända människor och hundar i skogen innan det kan bli något om det nu går alls, det får vi se.

Det är ändå bra träning för henne att vara med och sitta uppbunden på stationen, lära sig koppla av och lära sig att hon får vara ifred.


Mysan fluffhunden fäller så det står härliga  till! Jag har köpt en "furminator", och det var en bra investering! Oj vad med hår den tar! Rekommenderas till folk med fluffhundar i fällning definitivt!


Helgen blir spännande, flera klubbkompisar ska ut och tävla så alla tassar och tummar hålls för dom! Det blir nog till att vara lite hejaklack för några också!

Det är också några kennelkompisar som ska ut i hetelden som jag hoppas gör kanonresultat!

 Ha en skön och förhoppningsvis solig helg!

  

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

20 maj 2011 16:35

Härligt! Låter som mkt bra förutsättningar inför uppletandet. O allt de andra kommer att lösa sig på bästa sätt. Det är jag helt övertygad om. Du ger dig inte o du jobbar på.. Tror på dig!! Kram

 
Ingen bild

momo

20 maj 2011 21:17

Det kommer nog bli en liten "racer" i uppletet tror jag. ha en fin helg. kram till dig o hela familjen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peggan - 10 juli 2013 20:08

Äntligen sommartid som är här! Något som gör att både själ och kropp värms upp, i alla fall för mig som har svårt för vinter, kyla och mörker!   Nu jobbar jag en helg till, sedan stundar semester, känns ganska välbehövligt efter ganska mycket på ar...

Av peggan - 8 maj 2013 22:29

Nu j.klar! Nu ska vi få till det jag och mitt   Gaia! Vi kämpar på, ibland i motvind men mycket har gått framåt! Vårt största problem, uppletandet har lossnat ganska bra, ja, betygsmässigt är det en del nerdrag pga tugg och galenskap men stoppen oc...

Av peggan - 20 april 2013 16:14

    Så här såg det ut 27 Mars bilden ovan, det kändes som en ny istid eller något!       Så här såg det ut idag! Gräset försöker hitta upp ovanför lera och vatten! Vovarna har fått göra uppletande och lite lydnad i strålande sol och 1...

Av peggan - 4 april 2013 14:20

I går var jag och några till på Danderyd-Täby BK och lyssnade på 2 domare som visade olika ekipage på film och därefter pekade på vad bedömningen i varje moment ligger.   Det mesta är ju inga nyheter men några saker har i alla fall inte jag tänkt...

Av peggan - 27 mars 2013 17:00

Ja, nu är det drygt 2 veckor kvar till klubbens lägrespår, tog några bilder på hur det ser ut hos oss, så härmed delar jag med mig av ett citat från facebook:   Hjälp VÅREN, ät snö!   Idag har det ändå varit härligt ute, lite vind men ingen k...

Presentation


Välkommen till en hundtokig kvinna som bor med make, vuxen dotter och 2 underbara Border Collie.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad!


Ovido - Quiz & Flashcards